Bibliografia Zofii Kulik
Turowicz, J. (2020), ‘Popęd archiwistyczny i sztuka, płeć i polityka. Recenzja monografii „Zofia Kulik: Methodology, My Love” pod redakcją Agaty Jakubowskiej’, Kwartalnik Rzeźby. Orońsko, 4/2020, pp. 63-66.
Andras, E. (2020), “Yes” for General and Social Issues, “No” for Anything Private: Matrix P (the Public, the Private, the Personal, and the Political) in Zofia Kulik’s Art.In: Subjektívne histórie. Seba-historizácia ako umelecká prax v stredovýchodnej Európe / Subjective Histories: Self-historicization as Artistic Practice in Central-East Europe ed. Daniel Grúň, Bratislava: VEDA SAV.
Rottenberg, A. (2020) Zbliżenia. Szkice o polskich artystach/ Close-Ups. Sketches on Polish Artists, Warsaw.
Czirak, A. (2020) “Just don’t be yourself too much!”: Performing Politics in the Former Eastern Bloc, Institute of the Present, Available at: https://institutulprezentului.ro/en/2020/10/24/just-dont-be-yourself-too-much-performing-politics-in-the-former-eastern-bloc/
Kühn, C. (2020) Medialisierte Körper. Performances und Aktionen der Neoavantgarden Ostmitteleuropas in den 1970er Jahren, Köln: Böhlau-Verlag GmbH.
Załuski, T. (2020), Des photographies comme choses, des choses comme photographies. Les photos-objets du Warsztat Formy Filmowej et la documentation des activités matérielles et spatiales du duo KwieKulik. In: L. Dryansky, G. Le Gall [red.], Photo/Objet/Concept. Pour une lecture élargie de la photographie dans l’art conceptuel, P.I.E-Peter Lang S.A., Éditions Scientifiques Internationales, Bruxelles 2020, pp. 59-78.
Fowkes, M&R. (2020) Central and Eastern European Art. Since 1950. London: Thames&Hudson.
Kolekcja Fundacji Sztuki Polskiej ING 2000-2020 (2020) Warszawa.
After Piotr Piotrowski: Art, Democracy and Friendship (2019), (eds.) Jakubowska, A., Radomska, M., Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Zofia Kulik. Methodology, My Love (2019), ed. Jakubowska, A., Warszawa: Museum Of Modern Art Warsaw.
Altmann, S. (2019). Medea muckt auf / The Medea insurrection. Radikale Künstlerinnen hinter dem eisernen Vorhang / Radical women artists behind the Iron Curtain. Köln: Walther König (Verlag).
Kemp-Welch, K. (2019). Networking The Bloc: Experimental Art In Eastern Europe 1968-1981. Cambridge: MIT Press.
Sztuka to wartość. Z kolekcji PKO Banku Polskiego 5 kwietnia – 30 czerwca 2019 (2019), Warszawa: National Museum in Warsaw.
Rottenberg, A. (2019), ‘Kurz budowlany to mój żywioł’, VOGUE Polska, No. 11, January 2019, pp. 195-203.
Jakubowska, A. (2018), ‘Egzystencjalne i ekonomiczne wymiary „czynnościowania” Zofii Kulik i jej matki Heleny’, Rocznik Naukowy Miejsce, 4/2018. Available from: http://miejsce.asp.waw.pl/wordpress/pliki/fkm_miejsce4_sklad_100419_gotowy-12-25.pdf
Sajewska, D. (2018), ‘Kultywowanie Archiwum. Wokół eseju filmowego Zofii Kulik’, Rocznik Naukowy Miejsce, 4/2018. Available from: http://miejsce.asp.waw.pl/wordpress/pliki/fkm_miejsce4_sklad_100419_gotowy-26-49.pdf
Załuski, T. (2018), ‘Fandom KwieKulik albo niekończący się serial o archiwum’, Rocznik Naukowy Miejsce, 4/2018. Available from: http://miejsce.asp.waw.pl/wordpress/pliki/fkm_miejsce4_sklad_100419_gotowy-50-77.pdf
Załuski, T. (2018), ‘KwieKulik and the political economy of the potboiler’, Third Text, 153/32/4, July 2018.
Szczupacka, W. interview with Kulik, Z.(2018), ‘Poprzesz sztukę dokumentuję swoje życie’, Rocznik Naukowy Miejsce, 4/2018. Available from: http://miejsce.asp.waw.pl/wordpress/pliki/fkm_miejsce4_sklad_100419_gotowy-78-87.pdf
Art and theory of post-1989 Central and Eastern Europe. Primary Documents. (2018), Janevski, A., Marcoci, R. and Nouril, K. (ed.), New York: The Museum of Modern Art.
Szczupacka, W. (2018), ‘Sprzątanie zamiast mówienia, czyli o pracy i obecności artystki w środowisku neoawangardowym. Zofii Kulik, Przygody Alicji w pierdolonej krainie czarów’. in Aspiracje #51/52 (1/2/2018). Available from: https://wydawnictwo.asp.waw.pl/wpcontent/uploads/sites/11/2018/12/Aspiracje_nr_3_ONLINE.pdf.
Awangarda i Państwo/Avant-garde and the State (2018), Monkiewicz, D. (ed.), Lodz: Muzeum Sztuki.
Who Was 68? (2018), Porsch J., Saxenhuber H., Schoellhammer G. (eds.), Linz: Lentos Nordico.
Kontakt. The Art Collection of Erste Group and ERSTE Foundation (2018), Rhomberg, K. (ed.), Koeln.
Beyond Borders. European Investment Bank. Boghossian Foundation – Villa Empain 09/2018 – 02/2019, (2018). Luxemburg.
Where Does Your Heart Belong? Works from the Signum Foundation (2018). Waserburg: Museum of Modern Art, Teerhof, Bremen Germany.
Lewandowski, R. (2018). Efekt pasażu. Konfrontacje i negocjacje tożsamości we współczesnych praktykach artystycznych, Katowice: Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.
Kałuża, A. (2018), Przechwycenia estetyzacji — Zofia Kulik Ogród (Libera i kwiaty), Zagadnienia Rodzajów Literackich, LXI, z. 2. Available from: http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-00692f23-d9b0-4447-9b4a-4f2df7392c1d?q=bwmeta1.element.desklight-72dea714-6808-4035-8894-15a45b2969d0;7&qt=CHILDREN-STATELESS
Nader, L. (2017), ‘Konceptualne afekty. Dyskurs miłosny Listu z Mediolanu (1972) Zofii Kulik’, Rocznik Naukowy Miejsce 3/2017, Warszawa: Akademia Sztuk Pięknych, Available from: http://miejsce.asp.waw.pl/wordpress/pliki/fkm_miejsce3_091018-177-206.pdf
Chorzępa, E., ed. (2017). Lady In The Mirror. Female Art Strategies in the 1970s. Poznań: Fundacja 9/11 Art Space.
Lilpop, J. (2017). ‘Niezależne eksperymenty sprzed lat. Awangarda II RP w Muzeum Narodowym’, Gazeta Polska 06 December.
Dziekanka artystyczna. (2017). Warszawa: ASP.
A contra pelo.Textos de arte no-oficial en Polonia (1960-1989) (2017), Artola, I. R., Santiago de Chile: ediciones/metales pesados.
Sergiej, D. (2017), ‘Zmultiplikowany świat Zofii Kulik’, Cywilizacja, No. 62, 2017, pp. 167-174.
Heidemnn, G. (2017). Fotografische Rekurse in Literatur und Film. Łódź: inter/media.
Lisowski, P., Piotrowicz, P. and Waniek, K. (2017). Czarna wiosna/Black Spring. Wrocław: Muzeum Współczesne.
Art in Art/Sztuka w sztuce (2017). Krakow: Muzeum Sztuki Wspolczesnej Krakow.
Hübl, M. (2017). Skulptur ist auch nur eine Art von Film,. Badishe Neuste Nachrichten 2.2.2017, p.14.
Bakke, M (2016) ‘Rozkwitający seks. Roślinne transpozycje w pracach Natalii LL i Zofii Kulik’, in Jakubowska, A. (ed.) Natalia LL. Nie tylko Sztuka konsumpcyjna. Warszawa: Centrum Sztuki Zamek Ujazdowski.
Andrzejewska, A. (2016). ‘Siła norm w twórczości Zofii Kulik’, in Jawor A., Kurowicka A. (ed.) Polska transformacja seksualna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.
Krawiec, Z. (2016).’Portrety trzech’, in Miłosny performans. Warszawa: Lampa i Iskra Boża.
Günther, K. (2016). c’est moi! Zofia Kulik: The Splendor of Myself. Wien: Kunst und Kirche.
Gale, M. (2016). Tate Modern : the handbook. London: Tate Publishing, p.198
Contemporary Art from Poland, (2016). Frankfurt: European Central Bank.
Crowley, D., Muzyczuk, D. (2016). Notatki z podziemia. Łódź: Muzeum Sztuki, pp.314-316.
Zaluski, T. (2016). From Praxeology to the Artists of Other Arts Association: Integration of Arts and Transmediality in “Działania” by KwieKulik, Jagatud praktikad. Tallinn: Eesti Kunstimuuseum, Procedings of the Art Museum of Estonia, 6 [11]. pp.187-206.
Jakubowska, A. (2016). M/Paternal meanings in the neo-avant-garde (Günter Brus, KwieKulik) in Ayers, D., Bru, S., Hjartarson, B., Posman, S. and Reverseau, A. (2013). The Aesthetics of Matter. Berlin: De Gruyter.
Krasny, M. (2016). interview with Kwiek, P. for Fathers, ‘Maksymilian Dobromierz Kwiek’, No. 4.
Feriancova, P, Laszlo, Z. (2016). Sitting Together / Spolocne posedenie, Bratislawa: Tranzit.
Murawski, M. (2016). ‘Big affects. Size, sex and Stalinist ‘architectural power’, in post-socialist Warsaw’, in Bille, M. and Sørensen (ed.) Elements of architecture. London: Routledge, pp.63-83.
Ryba, G. (2015). ‘Od intymnej refleksji po ekspresywną kontestację. Anna Praxmayer, Zofia Mitał Zofia Kulik. Polskie artystki-stypendystki we Włoszech, in Kudelska, D. and Kuryłek, E. (ed.) Wyjazdy „za sztuką”. Lublin: Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. pp. 339-350
Ruchel-Stockmans, K. (2015) Images Performing History. Photography and representations of the past in European art After 1989, Leuven: Leuven University Press.
Hornowska, E. (2015) ‘Obraz jako paradoksalny palimpsest – found footage w pracach
Izabelli Gustowskiej i Zofii Kulik’, In Lisowska, B., Chmielecki, K. (ed.) Teoria obrazu w naukach humanistycznych. Łódź: Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.
State of Life. Polish Contemporary Art within a Global Circumstance (2015). National Art Museum of China, Beijing.11 May– 24 June 2015
Postęp i higiena. (2015) Warszawa: Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki.
Wojna i pokój / War and Peace, (2015). Lublin: Galeria Labirynt, 29.11.2014 – 15.02.2015.
Dauksza, A. (2015). ‘Kwiekulik jako zmęczeni terroryści : sztuka realizmu afektywnego’, Didaskalia 127/128, pp. 65-74.
Piotrowski, K. (2015). Świdziński i współcześni, Radom: MCSW „Elektrownia”.
Bitter süsse Zeiten: (2014) Oelde/Berlin: Wienand/Koeln.
Uwikłani w sztukę. Kolekcja Joanny i Krzysztofa Madelskich/Subjects of art. Collection of Joanna and Krzysztof Madelski, (2014)., The Department of Modern Art, Gdańsk: The Abbots’ Palace, 20.09.2014.
Fragile Sense of Hope (2014). Berlin: Art Collection Telekom,
Me Collectors Room, 10.10. – 23.11.2014.
Bobilewicz G. (2014).’Pamięć i tożsamość w narracjach wizualnych (na przykładzie sztuki współczesnej)’, in Konstrukcje i destrukcje tożsamości. Tom III. Narracja i pamięć. Warszawa: Instytut Slawistyki PAN.
Majchrowski, Z. (2014). ‘Dramat jako instalacja. Od Syberii do Cyberii Zofii Kulik (rekonesans)’, in Dramat w tekście, tekst w dramacie. Warszawa: Artur Grabowski, Jacek Kopciński, IBL PAN.
Sienkiewicz, K. (2014). Zatańczą ci, co drżeli. Kraków: Wydawnictwo Karakter.
Na zachętę do muzeum. Kolekcja Łódźkiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych / For Encouragement to Museum. (2014) Łódź: Collection of the Łódź Association for the Encouragement of Fine Arts Muzeum Sztuki, 13.12.2013 – 2.03 2014.
Jaklewicz, K. (2013). Sześć bogiń i jeden chuligan. Wysokie Obcasy Extra Nr 1 (16) marzec 2013, pp.67-73.
Archey, K. (2013). ‘Daily Equations / Tägliche Gliechungen,’ Spike, No. 38, winter.
Bauman, Z., Flacke, M., Jagland, T., Potocka, M. and MacBride, A. (2013). 30th Council of Europe Exhibition. The Desire for Freedom. Art in Europe since 1945 Kraków: Muzeum Sztuki Współczesnej, MOCAK, pp.100-101.
After the Future, (2013). International Biennal of Visual Art Catalogue,19 May-12 August 2012, Ireland: Eva pp. 98-99.
Kowalczyk, I. (2013). Mikroutopie codzienności / Microutopias of the Everyday. Toruń: Centrum Sztuki Wspòłczesnej.
Inspiracje apokalipsa / apocalypse (2013). Szczecin: 13 muz, pp. 68-71.
Kulczyk, G., Persons, T., Rottenberg, A., Heynen, J., Lewandowska, J., Anessi, T., Crawford, G., Olsza, M., Turski, M. and Zdrodowski, A. (2014). Grażyna Kulczyk Collection. [Madryt]: Fundación Banco Santander, pp.120-123.
Kosmala, K. (2013). Imagining masculinities. London: Routledge.
Cavallucci, F. and Pindera, A. (2013). BRITISH BRITISH / POLISH POLISH Sztuka krańców Europy, długie lata 90. i dziś. Warszawa: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, pp.140-143.
Rycerska J. (2012). Cielesność zobrazowana. „media ART”, no 3, pp. 24-27.
Cembrzyńska, P. (2012). Wieża Babel. Kraków: Universitas.
Leszkowicz, P. (2012). Nagi mężczyzna. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.
Mazur, A. (2012). Decydujący moment. Nowe zjawiska w fotografii polskiej po 2000 roku / The Decisive Moment. New Phenomena in Polish Photography Since 2000. Kraków: Karakter.
Zamojski, H. and Szerszeń, E. (2012). 1:1 – prace z kolekcji Fundacji Sztuki Polskiej ING. Sopot: Państwowa Galeria Sztuki, p.11.
Załuski, T. (2012). ‘Kwiekulik i konceptualizm w uwarunkowaniach PRL-u : przyczynek do analizy problemu’, Sztuka i Dokumentacja, No. 6, pp. 79-88.
Ronduda, Ł. and Schöllhammer, G. eds (2012). KwieKulik: Zofia Kulik & Przemysław Kwiek. Warsaw/Wrocław/Viena 2012.
Smith, T. (2011). Contemporary art. World Currents. Hong Kong: Laurence King Publishing.
Within / Beyond Borders. (2011). The Collection of the European Investment Bank at the Byzantine & Christian Museum: Athens.
Agamben, G. (2011). Particolare. Venezia: Signum Foundation, pp.112-118.
Crowley D., Machnicka Z. and Szczerski A. (2011). The Power Of Fantasy. BOZAR. Brussels, pp. 121-123.
History in Art/ Historia w sztuce (2011). Potocka, M., A. (ed.), Kraków: Muzeum Sztuki Współczesnej.
Crowley, D., Machnicka, Z. and Szczerski, A. (2011). The power of fantasy. Modern and Contemporary Art from Poland. Munich, Londyn and New York: Prestel/Bozar Books.
Zoller, M. (2011). ‘Photography in “New Documentary Forms”. Maxa Zoller on KwieKulik’, TATE ETC. No. 22, p. 81.
Holmberg, H. (2011). ‘KwieKulik, Dokument Dispositiv Deskription Diskurs’, OEI, 53-54/2011, pp. 903-924.
Tomczuk, J. (2011). ‘My, chałturnicy’, Przekrój. 6.06.2011, pp. 32-34.
Kowalczyk, I. (2010). Matki-Polki, Chłopcy i Cyborgi… Sztuka i feminizm w Polsce. , Poznań: Galeria Miejska Arsenał.
Kolekcja Sztuki Współczesnej Lubelskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych 2005-2009. (2010) Lwów: Lwowski Pałac Sztuki.
Ronduda, Ł. (2010). ‘Od odmian czerwieni do odmian szarości : sztuka i polityka w działalności KwieKulik w latach 1971-1987’, Kultura Współczesna, No. 2, pp. 90-99.
Groys, B. ‘Haunted by Communism’, in Adler, P., McCorquodale, D., (eds.) 2010. Contemporary art in Eastern Europe. London: Black Dog. pp.18–25
Załuski, T. (2010). Integracja sztuk i transmedialność w „Działaniach” KwieKulik, w: T. Załuski (red), Sztuki w przestrzeni transmedialnej, Łódź: Akademia Sztuk Pięknych im. W. Strzemińskiego w Łodzi, pp. 90-100.
Załuski, T. (2010). ‘Procesualne archiwum jako materia sztuki. O działaniach duetu KwieKulik’ in Ostrowicki, M. (red.), Materia Sztuki, Kraków: Universitas, pp.129-142.
Kuźmicz, M. (red.), (2010). KONCEPTUALIZM. Medium fotograficzne, Łódź: Muzeum Miasta, 07-30.09.
Sienkiewicz, K. (2010). ‘KwieKulik; Form is a Fact of Society’, Springerin Hefte für Gegenwartskunst, Autumn 2010.
Zięba, M.(2010). ‘Sztuka i polityka – kłótliwe siostry. O wystawie KwieKulik w BWA Wrocław’, Obieg, 19 April, Available from: http://www.obieg.pl/teksty/16971.
Kaliś, N. (2010). ‘KwieKulik – Konteksty’, Odra, No. 3, pp. 76-83.
Czajkowska, S. (2010). ‘Gra w czerwone, czyli survival artysty neoawangardowego w PRL’, 2(118), pp. 7-9.
Ronduda, Ł. (2010). ‘Przemysław Kwiek. Międzynarodówka i mięso’, Biuro, No. 2, Wrocław: BWA, pp. 78-80.
Sikora, P. (2010). ‘KwieKulik. Archiwum marzycieli’, Biuro, No. 2, Wrocław: BWA, pp. 24-41.
Wicherkiewicz, M. (2010). ‘Tkanie sztuki z własnych przypadków życiowych’, Art & Business, No. 1-2, pp. 160-163.
Theiss, A. (2010). ‘Zbieractwo musi być refleksyjne’, Kultura/Dziennik, 08.01.2010, pp. 32-33.
Pułka, L. (2010). ‘Odkurzanie Antyutopii / KwieKulik Forma jest faktem społecznym’, Kultura/Dziennik, Wrocław: BWA, 08.01.2010, p. 31.
Schöllhammer, G. (2010). ‘Form is a Fact of Society. KwieKulik’ in ‘At the Vienna Fair’ Sprigerin Hefte für Gegenwartskunst, Wiedeń: „Springerin”.
Jeřábková, E. (ed.) 2010. JIŘĺ KOVANDA, Klenova, p.17.
Sobota, A. (2009). „Desenie” Zofii Kulik. Fotografia, (30), pp.24-29.
11th International Istanbul Biennial: what keeps mankind alive, 12.09-08.11.2009, Istanbul: Kültür Sanat Vakfi, pp.158-161.
Bernaczyk, A. and Kowalczyk, I. (2009). Uroki władzy, O władzy rozproszonej, Ideologii i widzeniu / 6 biennale fotografii. Poznań: Galeria Miejska Arsenał.
Świsłocka-Karwot, S., Bator, A., Dziamski, G., Sobota, A. and Wincencjusz-Patyna, A. (2009). Wystawa Dolnośląskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. Wrocław: Dolnośląskie Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych.
Gulyás, G. (2009). Messiások/Messiahs. Western man and the idea of redemption in modern and contemporary visual arts. MODEM – Modern and Contemprary Art Center HU.
Fotografia kolekcjonerska (2009). Artinfo, 6th edition.
Andras, E. (2009). Gender Check. Feminity and Masculinity in the Art of Eastern Europe. Wien: MUMOK.
Awake and dream / Svegliati e sogna. (2009). Venezia: Signum Foundation.
Rottenberg, A., Woliński, M., Gorczyca, Ł., and Suchan, J. (2009). ‘The Real Exchange between East&West’, TATE ETC., No. 16 (Summer), pp. 96-104.
KwieKulik: Forma Jest Faktem Społecznym; Form Is a Fact of Society, (2009). Wrocław: Galeria Awangarda BWA.
Jach, A. (2009). ‘Neoawangarda trzydzieści lat później, czyli konceptualizm romantyczny: „Dobromierz X” Zofii Kulik’, Obieg, 08. January, Available from: http://www.obieg.pl/recenzje/6124.
Ronduda, Ł. (2009). Sztuka Polska lat 70. Awangarda, Warszawa: Polski Western, CSW.
Darling, M. (2009). Target Practice: Painting Under Attack 1949-78, Seattle Art Museum, pp. 76-77, 147.
‘KwieKulik, Działanie z Tubą / KwieKulik. Activity with the Tube’, Piktogram, 2008-2009, No.12, pp. 104-113.
Majewska, E. (2008). System pionków. Tygodnik powszechny, 36 (3139).
Zofia Kulik di Viviana Siviero. (Diecembre 2007) Contemporaty Art Magazine. Espoarte, (50) Special Issue. pp 80-85.
Souvernirs, (2008). Stłumiona pamięć historyczna i osobista w pracach artystów izraelskich i polskich / Repressed Historical and Personal Memory in the Works of Israeli and Polish Artists Ben-Gurion University, Instytut Adama Mickiewicza.
Czas Forum Fotografii. 25 lat Galerii FF / Time of the Forum of Photography. 25 years of the FF Gallery. (2008) Łódź: Łódzki Dom Kultury, Galeria FF.
Fotografia kolekcjonerska, (2008). Artinfo, 4th edition.
Toniak, E. (2008). Olbrzymki. Kobiety i socrealizm. Kraków: Ha!art.
Nader, L. (2008) O czym zapominają archiwa? Pamięć i historie „Z archiwum KwieKulik” / What Do Archives Forget? Memory and Histories, ‘From the Archive of KwieKulik’ in Czubak, B. Opowiedziane inaczej / A Story Differently Told. Gdańsk: CSW Łaźnia, pp. 82-121.
Gniotek, A. (2008). To już inna historia…. sztuka.pl, (10), pp.92-94.
Kelly, M. and Ślizińska, M. (2008). O wierności: sztuka, polityka, pasja i wydarzenie/ On Fidelity: Art, Politics, Passion and Event. Warszawa: Centrum Sztuki Wspólczesnej Zamek Ujazdowski.
Masiewicz, K. and Bazylko, P. (2008) Przewodnik kolekcjonera sztuki najnowszej. Warszawa-Kraków: Bęc Zmiana, pp.149-150.
Sitkowska-Bayle, J. (2008). Paris Photo. Art&Business, (12), pp.98-100.
Wicherkiewicz, M. (2008). ‘Nie pozwolić, żeby codzienność wzięła górę’, Art & Business, No.12, pp. 68-71.
Szabłowski, S. (2008). ‘Permutacje w domowym zaciszu’, Kultura/Dziennik, 19 December, pp. 42-43.
Rakowska, K. and Słodkowski, J. (2008). ‘Wnuk zszokowany, syn nie’, Gazeta Wyborcza, Łódź, 29-30. November, p. 10.
‘Dobromierz X w Atlasie Sztuki’, Co jest grane/ Gazeta Wyborcza, Łódź, 21-27.11.2008, pp. 1, 14.
Załuski, T. (2008). interview with Kwiek, P. ‘Z Archiwum KwieKulik: Działania z Dobromierzem i Stół z X-sami, Anatomia KwieKulik, z Zofią Kulik i Przemysławem’, Atlas Sztuki 36/Art & Business, No.11.
Cutting Realities. (2008). Gender Strategies in Art, Nowy Jork: Austrian Cultural Forum, 23.09-29.11.2008, pp. 66-69.
Mancuska, J. (2008). ‘Jirí Kovanda – Interview’, Frieze, No.113, March, Available from: http://www.frieze.com/issue/article/jiri_kovanda/.
Szabłowski, S. (2008). ‘Ornament to (nie) grzech, rec. wyst. Zofii Kulik Desenie, w galerii Le Guern, Warszawa’, Kultura/Dziennik 11 January, pp. 84-85.
Studio. Galeria w teatrze 1972-82 – pamięci Józefa Szajny, (2008). Warszawa: Galeria Studio.
Fitzmaurice, L. and Rooney, P. (red.) 2008, Wrongteous, Art Editions North, Sunderland.
Ronduda, Ł. (2008). ‘Neoawangarda w teczkach SB’, Piktogram 2007-8, No. 9/10, pp. 29-53, 61, 63, 65, 68
Na marginesie idei i praktyki archiwum (2007) in Archiwa sztuki nowoczesnej. Obieg, 1-2(75-75).
Zofia Kulik, Portfolio. (2007). C INTERNATIONAL PHOTO MAGAZINE, (6), pp.158-169.
Bilderbuch Documenta Kassel. (2007). Köln: Taschen, p.103.
Plater-Zyberk, M., Sobota, A., Kubala, K. and Krassowski, W. (2007). Polish photography in 20th century. Warsaw: Association of Polish Art Photographers.
Ronduda, Ł and Zeyfang, F. (2007). 1, 2, 3… Avant-Gardes. Film / Art between Experiment and Archive. Warszawa: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Sternberg Press.
Nowak, E. (2007). Documenta 12. Modern Art, 5(6), pp.22-24.
Janevski, A. (2007). ‘1,2,3…Avant-Gardes’, Flash Art, Stuttgart: Kunstlerhaus, November.
Piotrowski, P. (2007). Sztuka według polityki. Od Melancholii do Pasji, Kraków:TAiWPN Universitas, pp. 159-162, 192.
Truszkowski, J. (2007). ‘Córka, Matka, Partner’, Sztuka.pl, No. 9, pp. 6-10.
Sokalska, Z. (2007). ‘Dwa dni w Kassel, exhibition: Documenta 12 in Kassel, Sztuka.pl, No. 6-7, p. 24.
Szabłowski, S. (2007). ‘Manieryczne zagadki, [exhibition catalog] Documenta 12 in Kassel’, Kultura/Dziennik, 10 August, pp. 84-85.
Documenta Kassel 16/06 — 23/09.2007, Kolonia: Taschen, pp. 92-93, 126-127, 340-341, 372.
‘Archiwa Sztuki Nowoczesnej’, Obieg, (2007). No.1-2.
Guzek, Ł. (2007). Sztuka Instalacji. Zagadnienie związku przestrzeni i obecności w sztuce współczesnej, Warszawa: Neriton, p. 59, 61, 63.
Intermedialny fund footage film: Działania na jednominutówkach innych KwieKulik. (2006) In: Ł. Ronduda, Strategie subwersywne w sztukach medialnych. Kraków: RABID.
Szabłowski, S. (2006). Widz w roli śledczego. „Kultura” in Dziennik.
Małkowska, M. (2006). Alternatywa artystyczna z czasów PRL. Rzeczpospolita, (25.10.2006).
Pieczyński, M. (2006). Ambasadorowie sztuki. Art & Business, 11(193), p.68.
XX Wiek w Fotografii Polskiej z Kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi / 100 Years of Polish Photography from the Collection of Muzeum Sztuki. (2006). Łódź: The Shoto Museum of Art.
Plater-Zyberk, M. and Sobota, A. (2006). Polish photography in the 20th century. Warsaw: Association of Polish Art Photographers.
Kolekcja 2005-2006. (2006). Lublin: Lubelskie Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych.
Interrupted Histories / Prekinjene Zgodovine. (2006). Ljubljana: Museum of Modern Art.
Czubak, B. (2006). W Polsce, czyli gdzie? . Warszawa: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, pp.49,63,64,106,107.
Rusinová, Z. (2006). Autopoesis. Bratislava: Slovenská národná galéria, pp.29,130-131.
Spanke, D.(2006). Deep light. Bielefeld: Kerber. pp. 8-19.
Woliński, M. and Ronduda, Ł. (2006). ‘Gry i Rozmowy Plastyczne, Działania i Współdziałania, (12 Documenta Magazines)’, Piktogram, No. 05/06, pp.14-125.
Van Mechelen, M. (2006). De Appel, performances, installations, video, projects, 1975-1983, Amsterdam: De Appel, pp. 53, 246, 252, 268-269, 415.
Kulik, Z. (2005). Zofia Kulik – From Siberia to Cyberia und andere Werke. Bochum: Museum Bochum.
Ronduda, Ł. (2005) Soc-Art, Próba rewitalizacji strategii awangardowych w polskiej sztuce lat 70. / An Attempt At Revitalizing Avant-Garde Strategies In Polish Art of the 1970s. Piktogram. pp. 108-131.
Gillen, E. and Flügge, M. (2005) Der Europa Almanach. Berlin.
Kulik, Z. (2005) ‘W 1984 zaczęłam mówić’ in Jedlińska, E. Polska sztuka współczesna w amerykańskiej krytyce artystycznej w latach 1984-2002. Łódź: Wydawn. Uniwersytetu Łódzkiego, pp.302-341.
Warszawa – Moskwa / Moskwa-Warszawa 1900-2000. (2005). Warszawa: Zachęta Narodowa Galeria
Sztuki.
Sayag, A. (2005) ‘Photographie au-delá des clichés’, Beaux Arts Magazine la saison polonaise, novembre 2004 – janvier 2005
Truszkowski, J.(2005). ‘Radykalni nowatorzy’, Arteon, 7/63, pp. 26-29.
Rottenberg, A. (2005). Sztuka w Polsce 1945-2005, Warszawa: Stentor, pp. 154, 213, 215, 238-243, 409-411.
Czubak, B. (2005). Egocentryczne, niemoralne, przestarzałe. Współczesne wizerunki artystów, Warszawa: Galeria Zachęta, pp. 30-31.
Truszkowski, J. (2005). Wojciech Stamm, Good-bye Berlin, Wojciech Stamm, Die Verdammten im Haus Schwarzenberg, [exhibition catalog], Łódź, pp. 61-69.
Kulik, Z. Od Syberii do Cyberii (II). (2004). Warszawa: Zachęta Narodowa Galeria Sztuki and Warszawa: Galeria Le Guern.
Kulik, Z. (2004) Archiwum gestów. Kraków: Starmach Gallery.
Kulik, Z. (2004) Autoportrety i ogród. / Self-portraits and the Garden. Warszawa: Galeria Le Guern.
Jarecka, D. (2004). Większe od Matejki. Gazeta Wyborcza.
Wojciechowski, K. (2004) Zofia Kulik: autoportrety i ogród. Fototapeta.
Jarecka, D. (2004). Mężczyzna i kwiat. Gazeta Wyborcza 05.05.2004, p.17.
Raczek, M.(2004). ‘Syberia i Cyberia”, Zadra. Pismo feministyczne’, 1 (18). pp. 52-53.
Sobota, A. (2004) ‘Archiwum Zofii Kulik’ in Konceptualność fotografii. Bielsko: Galeria Bielska BWA. pp. 102-111.
Małkowska, M. (2004). Kolaż dziejów. Rzeczpospolita, 36(6719) February
Fudala, T. (2004). Ogrody Zofii Kulik, czyli Libera w królestwie Flory, Odra,11 (515) XLIV, pp. 63-65.
Guerquin-Sotkowska, M. (2004) ‘ARCHIWUM GESTÓW Zofii Kulik a XIX-wieczna fotografia nagiego ciała’, Sekcja magazyn artystyczny/Fotografia, (11) January-February.
Powinność i Bunt. Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie 1944-2004, (2004). [exhibition catalog], Warsaw: ASP, Galeria Zachęta, pp. 242-243, 350-351, 358-359, 411.
Lewandowski, R.(2004). Media, ciało, władza – czyli dwie dekady polskiej sztuki krytycznej, Kraków: Bunkier Sztuki, 22 June.
Rzeźbiarze fotografują, [exhibition catalog] Warszawa: Muzeum Narodowe – Królikarnia, 2004.
Libera, Z., Wiśniewski, A. and Przyjemski, L. (2004). ‘Polityka 1997 (z cyklu Mistrzowie)’, Obieg, 1/69, p. 32, 34.
Bartnik, A. (2004). ‘Przemysław Kwiek – Awangarda i kwiaty’, City Magazine, January, Bytom,
Truszkowski, J. (2004). Artyści Radykalni [Radical Artists], Bielsko-Biała: Galeria Bielska BWA, pp.13-27, 46-67, 145-7.
Szaroszyk, D., Ferworn-Horawa, K., Rottenberg, A., Starmach A. (2004). ‘Zofia Kulik. Święta przez cały rok’, Dobre Wnętrze, 12(84) December, pp.108-112.
Jarecka, D. and Kulik, Z. (2004) ‘Musiałam mieć ciało’, Wysokie Obcasy, 21(269), 29 May, pp. 6-14.
‘E.U. Positive’, Kunst aus dem Neuen Europa. Berlin: Akademie der Künste.
Turowski. A, (2004) “Fin des temps! L’histoire n’est plus“ L’art polonais du 20e siécle. Hôtel des arts.
Meschnik, M. (2004) Contemporary Art Collection of the Upper Silesian Museum in Bytom. Bytom: Muzeum Górnośląskie, pp. 50.
Sobota, A. (2003). ‘Zofia Kulik, Beyond Soc-ages’, IMAGO, Fotofo Bratislava, Summer, pp. cover, 36-43.
Tomczyk-Watrak, Z., Glinka, W., Grabowska-Sadłowska, E., Okołowicz, S. and Piotrowski, J. (2003). Teatr Ekspresji Wojciecha Misiuro. Gdańsk: Browat, pp.64-65.
Szyłak, A. and Jarecka, D. (2003) ‘Architektura Płci’, Wysokie obcasy. 15 (211), 12 April, pp. 36-38.
Integracja. Sztuka wobec acedii. (2003). Warszawa: Program Galeria Sztuki.
Architectures of Gender Contemporary Women’s Art in Poland. (2003) New York: Sculpture Center Long Island City.
Ronduda, Ł. (2003). ‘Działania na jednominutówkach innych KwieKulik’ Opcje, No. 6, pp. 80-84.
Kalina, J. (2003). Nawigacja sztuki, [exhibition catalog] Wrocław: Muzeum Narodowe.
Jurecki, K. and Makowski, K. (2003). Słowo o fotografii, Łódź: ACGM Lodart SA, pp. 301-308.
Monkiewicz, D. (2002) ‘Pejzaż semiotyczny’, Exit. 4(52), pp. 2840-2843.
Orišková, M. (2002). Dvojhasné dejiny umenia, Bratislava: Petrus.
Kowalczyk, I. (2002) Zofia Kulik: władza też ma ciało in Niebezpieczne związki sztuki z ciałem, Poznań: Galeria Miejska Arsenał, pp. 115-123.
Kowalczyk I. (2002) ‘Zofia Kulik: dekonstrukcja systemów władzy’ in Ciało i władza, polska sztuka krytyczna lat 90.wyd. Warszawa: Sic!, pp. 115-146.
Dekada. Laureaci Paszportów Polityki 1993-2003. (2002). Polityka, pp. 32-39.
Andersen, M. (2002). Mare Balticum. Kopenhagen: Nationalmuseet, pp.189-190.
Monkiewicz, D., Jaroszyńska, T., Szwander, R. and Baatzsch, A. (2002). Semiotic landscape. Warszawa: Muzeum Narodowe, Królikarnia.
Lajer-Burcharth, E. (2001) Alte Geschichten: Zofia Kuliks Ironie gesammelter Erinnerungen, Bad Irony. Berlin: Künstlerhaus Bethanien 7.
Wołodśko, A. (2001) ‘Kłopoty z tożsamością’ Przekrój 6/2903, 11 February, p. 36.
Wilson, S. (2001). Zofia Kulik: From Warsaw to Cyberia. Centropa 1(3) pp.233-244.
Wysłouch, S. (2001). Literatura i semiotyka. Warszawa: Wydawn. Nauk. PWN.
Dzikowska, E. (2001) Zofia Kulik: Metoda, czyli gorset na emocje / Zofia Kulik: Method: a strait – jacket for our emotions, Polacy w sztuce świata / Polish artists on the world arts scene, Warszawa.
2000+ The Art of Eastern Europe. (2001). Innsbruck, Curators: Zdenka Badovinac / Peter Weibel, Moderna galerija Ljubliana, Folio Verlag, Wien Bozen.
[katalog wystawy I kolekcji, KK i ZK, reprodukcje i towarzyszące im teksty: Działań na głowę, Autoportretu z pałacem, ENG]
Hopkins, D. (2000). After modern art. Oxford: Oxford University Press, pp.233, 236-237.
Ciesielska, J. and Smalcerz, A. (2000). ‘Zofia Kulik Połowa świata’ in Sztuka Kobiet, Bielsko-Biała: Galeria Bielska BW.
Negocjatorzy sztuki wobec rzeczywistosci . (2000). Gdansk: Centrum Sztuki Wspólczesnej Laznia.
Rottenberg, A., Chrzanowska-Pieńkos, J. and Myślińska, A. (2000). Polonia, Polonia. Warszawa: Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta.
L’AUTRE MOI TIÉ DE L’EUROPE. (2000) Paris: Galerie nationale du Jeu de Paume.
Millesi, H. and Hegyi, L. (2000). Aspekte, Positionen – 50 Jahre Kunst aus Mitteleuropa 1949-1999. Wien: Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig Wien.
Truszkowski, J. (2001). Wielki Dekonstruktor, Opcje, 6(41), p. 23,32.
Przyjemski, L. (2001). Museum of Hysterics, [exhibition catalog] Poznań: Galeria Miejska „Arsenał”.
Wilson, S. (2001). Zofia Kulik: From Warsaw to Cyberia, „Centropa”, No. 3, September, pp. 233-244.
Aspects/Positions. 50 Years of Art in Central Europe 1949-1999. (2000). Wien: Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig, p. 202.
Kulik, Z. and Sitkowska, M. (ed.) 2000, Od sztuki obiektu, do sztuki procesu. KwieKulik – agregat autobiograficzny (I),Dąbrowa: PDDiU.
Małkowska, M. (2000). ‘Zaplecze cyrku w budowie’, Rzeczpospolita 18 July.
Małkowska, M. (2000). ‘Pozy Biało-Czerwonej. [Polonia – Polonia exhibition], Rzeczpospolita, 23 May, Warsaw: Zachęta.
Michałowska, M. (2000). ‘KwieKulik i rzeczywistość’, Opcje, 1(30), pp. 48, 52.
Robakowski, J. (red.). 2000. Żywa Galeria. Łódzki Progresywny Ruch Artystyczny 1969-1992, Łódź: Dom Kultury – Galeria FF.
Truszkowski, J. (2000). Histeria filozofii, Poznań: Galeria Miejska Arsenał, pp. 45, 86, 94.
Briški, M. (red.) 2000. 2000+ Arteast Collection. The Art of Eastern Europe in Dialogue with the West, [exhibition catalog], Lubljana: Moderna Galerija, pp. 110-111.
Truszkowski, J. (1999). Sztuka krytyczna w Polsce. Poznań: Arsenał.
Piotrowski, P. (1999). Znaczenia modernizmu. W stronę historii sztuki polskiej po 1945 roku. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis, pp. 184-187, 190-191, 193.
Kowalczyk, I. (1999). ‘The geometry of power in Zofia Kulik’s art’ in Art and Politics, Warszawa: Instytut Sztuki PAN.
Czapliński, P. (1999). ‘Rzecz w literaturze albo poza lat dziewięćdziesiątych wobec mimesis’ in Człowiek i rzecz. O problemach reifikacji w literaturze, filozofii i sztuce. Poznań: UAM.
Piotrowski, P. (1999). ‘Sztuka krytyczna’ in Pokaz. Pismo krytyki artystycznej, special edition, III quarter.
Mikina, E. (1999). ‘Jeden z najwybitniejszych artystek’, Ośka, 3(8), pp. 39-41.
Kluszyński, R. (1999). ‘Bataille ins Gefängnis’, Springerin, September-November.
Leszkowicz, P. (1999). ‘Płeć we współczesnej sztuce polskiej. Część pierwsza’, Na Przykład. Miesięcznik Kulturalny, 3-4(67-68) May-April, pp. 24-28.
Pejić, B. (1999). After the wall. Stockholm: Moderna Museet, p.229.
Kulik, Z. and Piotrowski, P. (1999). Zofia Kulik. Poznań: Muzeum Narodowe.
Michalak, K. (1999). ‘Performing Life, Living Art: Abramović/Ulay and KwieKulik’, Afterimage, No. 11-12, pp. 15-17.
Karwowski, L. (1999). ‘Przestrzeń sporu’, Gazeta Malarzy i Poetów, 1(28), p. 27.
‘Działania niepokorne’, Co Jest Grane/Gazeta Wyborcza, 23 Apil 1999.
A.O., ‘Wywabianie białych plam’, Rzeczpospolita, 29 February 1999.
‘KwieKulik – brakujące ogniwo’, Poznański Informator Kulturalny (1999). Sportowy i Turystyczny, February, p. 8.
Magazyn Sztuki (1999). No. 22
Truszkowski, J. (1999). Sztuka Krytyczna w Polsce: część 1. Kwiek. Kulik. KwieKulik. 1967-1998, Poznań: Galeria Miejska ARSENAŁ.
Szymczyk, A. and i Przywara, A. (1998). ‘Niech archeolog nie odkłada łopaty’, Materiał, 1, pp. 4-7.
Mikina, E. (1998). ‘Facet na dywanie / A Man on a Carpet’, Poliptyk. VI Biennale «Wobec wartości», Katowice: Muzeum Archidiecezjalne, Galeria Sztuki Współczesnej BWA, pp. 50-55
Günter Golinski, H. and Kulik Z. (1998) The Promise of Photography The DG Bank Collection, Frankfurt am Main: Prestel, pp. 210-211, 373.
Pachmanová, M. (1998). Tělo a fotografie. Praha: Pražský Dů Fotografie, pp.42-49.
Kowalczyk, I. and Topolski, J. (1998). ‘O potrzebie nadinterpretacji’, Interpretacja jako konstrukcja, Poznań: Instytut Historii UAM, pp. 83-88.
Jakubowska, A. and Topolski, J. (1998) ‘Sztuka feministyczna wobec postmodernistycznych reguł interpretacji’ in Interpretacja jako konstrukcja, Poznań: Instytut Historii UAM, pp. 96-97.
Niemiec, Z. (1998). ‘Rozsypana książka. Artystyczne przeciąganie liny’, Kronika Beskidzka, 3 December.
Sipowicz, K. (1998). ‘Człowiek, który nie udawał Greka’, Playboy [polish edition] No. 10, p. 94.
The Body and the East. From the 1960s to the Present, [exhibition catalog], Ljubljana: Museum of Modern Art, pp. 128-129.
Kaniasta, H. (1998). ‘Wystawa fotografii duetu KwieKulik w Galerii Bielskiej’, Art & Business, No. 7-8, p. 9.
Smalcerz, A. (1998). ‘Legendarny duet’, Informator Kulturalny województwa Bielskiego, June.
Bubin, S. (1998). ‘Niewygodni artyści’, Dziennik Zachodni, 3 June, p. 10.
Swadźba, B. (1998). ‘Niewygodni, KwieKulik Poetyzacja Pragmatyki’ [exhibition 05-06.1998], Trybuna Śląska, 29 May, Bielsko: Galeria Bielska BWA.
‘Kulik i Kwiek’, Dziennik Bielski, 19 May 1998.
Truszkowski, J. (1998). ‘Poetyzacja pragmatyki’, Exit, 3/35, pp. 1748-1749.
The Collection of Contemporary Art for the Millennium of Gdańsk. (17.09.-31.10.1997) Gdańsk: CSW Łaźnia.
Unger, M. (1997) ‘New Histories. The Institute of Contemporary Art, Boston’ Flash Art, January-February, XXX(192).
Kunstforum, (1997) September – November, Bd. 138, pp. 450-451.
Rottenberg, A. (1997). Art from Poland. Warszawa: Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, pp.19, 64, 65, 228-229, 256.
Klekot, E. and Rottenberg, A. (1997). ‘Rozmowa o Biennale Sztuki w Wenecji’ Art.& Business, 10(97), pp.16-18.
Rypson, P. (1997). ‘Polonia Pawilonia’, Machina, 5(May), pp.38-39.
Szabłowski, S. (1997). ‘Sztuka w oparach kanałów’, Machina, 11(20), p. 26.
Sarzyński, P. (1997). ‘Skrzynia pełna błota’, Polityka, no. 27(2096), 5 July, pp.52-54.
Kowalczyk, I. (1997). ‘Wątki feministyczne w sztuce polskiej’, Artium Quaestiones, VIII, pp. 135-152.
Sobota, A. (1997). ‘Poza socwieczem’, Odra, no. 12, pp. 113-116.
La Biennale di Venezia. XLVII Esposizione Internazionale d’Arte, (12.6-9.11.1997), pp. 478-481.
Lengyelorsźag Művészet 1945-1996, Műcsarnok Szépmüvészeti Múzeum, Budapest: Kortárs Művészeti Múzeum Ludwig Múzeum, (1997 January 20 – February 23), pp. 66-67.
Sarzyński, P. (1997). ‘Natchnienie jest mi obce’, Polityka, no. 6, pp. 48-49.
‘Selfcommentary/Autokomentarz’, Magazyn Sztuki, (1997), no. 15-16, p. 214 [english version: p. 224].
Kulik. Z.(1997). Symbolic Weapon IV, XLVII International Biennale of the Visual Arts, Venice, 12 June – 9 November 1997, Warszawa: Polish Pavilion.
Kulik, Z. (1997). An iconographic guide to „All the missiles are one missile. 12 June – 9 November Warszaw: The Zachęta Galery of Contemporary Art.
Baraniewski, W. (1997). ‘Światłoczułe dłuto rzeźbiarza’, [exhibition catalog] Fotografia’97, Kraków: Fundacja Turleja, Pałac Sztuki.
Wojciechowski, J. (1997). ‘Nowocześni i Ponowocześni’ in Wokół Polskiej Rzeźby lat 70-tych i 80-tych XX wieku, Orońsko: CRP, pp. 36, 114.
Sobota, A. and Kulik, Z. (1996). Woman about Woman /Kobieta o kobiecie, Bielsko-Biała: Galeria „Bielska” BWA, pp. 32-35.
Imanse, G. and Kulik, Z. (1996). 100 x photo. 100 Photographs from the Collection of the Stedelijk Museum Amsterdam. Amsterdam. Stedelijk Museum: Thoth Publishers [etc.], pp.83-84.
Chik-mann, K. (1996). ‘Who’s Who of Polish Contemporary Art on Show’, The Korea Times, August 1996. [exhibition: Horizons. 14 Contemporary Polish Artists”].
Heartney, E. (1996). Into the International Arena, “Art in America”, April. [Kwangju Biennale].
Piotrowski, P. (1996). ’Poza starą i nową wiarą / Beyond the Old and New Belief’, Magazyn Sztuki, 10(2), pp. 144-173.
Lajer-Burcharth, Ewa. 1996. “Old Histories: Zofia Kulik’s Ironic Recollections.” New Histories. Boston: Institute of Contemporary Art, pp.120-136.
Horizons. 14 Contemporary Polish Artists, Sonje Museum of Contemporary Art, Kyongju, (10.8-6.10.1996), Kwangju Museum of Contemporary Art (16.10-25.11.1996), Chosun Ilbo Gallery (15.2-2.3.1997), pp. 107-115, 161-165.
Truszkowski, J. (1996). ‘Struktura Kulik / The Structure of Kulik’ Magazyn Sztuki, 10(2), pp. 69-133.
Truszkowski, J. and Kulik, Z. (1996). ‘Wielokrotnie naświetlane fotografie / Zofia Kulik. Multiple Exposure, Black and White Photographs’, Exit, 3(27), pp. 1248-1258.
Bartelik, M. and Kulik, Z. (1996). ‘Lombard-Freid Fine Arts’, Artforum, March 1996.
Kulik, Z. (1996). The human motif / 1 December 1995 to 28 January 1996. Newcastle upon Tyne: Zone Gallery.
Pushing Image Paradigms, (1996). Portland: Portland Institute for Contemporary Art, 27 VI – 24 VIII 1996, pp. 44-47.
Kwiek, P. (1996). ‘O Galerię Uniwersytecką’ in [exhibition catalog] Galeria Kont 1992-1995, Lublin: Galeria Kont ACK UMCS, pp. 5-6.
Lajer-Burcharth, E. (1996). Old Histories: Zofia Kulik’s Ironic Recollections, [exhibition catalog] New Histories, Boston: The Institute of Contemporary Art, Boston, p.132.
Truszkowski, J. (1996). ‘Struktura Kulik’, Magazyn Sztuki, No. 2, pp. 70-133.
Aletti, ‘Photo Short List’, Village Voice, (1995). New York, November, 14.
Vroege, B. (1995). Obsessies / 3-26 November. Enschede: Foto Biennale Enschede, pp.52-53.
Fotofeis ’95. (1995). Edinburgh: Fotofeis, pp.154-155.
Kwangju Biennale 1995 / 20 September 1995 – 20 November 1995. (1995). [Kwangju-si, Korea]: Kwangju Biennale Foundation, pp.246-249.
Beke, L. (1995). Beyond belief – contemporary art from East Central Europe. Chicago, pp.34, 41-43.
Der Riss im Raum. Positionen der Kunst seit 1945 in Deutschland, Polen, der Slowakei und Tschechien, (1995). Berlin: Martin-Gropius-Bau 26. November 1994 bis 5. Februar 1995, 1994, ss. 260-263, 317. / Rysa w przestrzeni. Sztuka po 1945 roku w Czechach, Niemczech, Polsce i Słowacji, Warszawa: Galeria Sztuki Współczesnej „Zachęta”, 13 May – 23 April1995, pp. 120-121.
Sitkowska, M. (1995). interview with Kwiek, P. and Kulik, Z. KwieKulik – Sztuka i teoria ilustrowana przypadkami życiowymi, czyli SZTUKA Z NERWÓW, 1986-1995, [Available at: www.kulik-kwiekulik.pl]
Sitkowska, M. (1995). ‘Praktykowanie niezależności’, Kresy, No. 2, pp. 187-188.
Lajer-Burcharth, E. (1994). ‘Warsaw Diary’, Art in America, February 1994, pp. 85-93.
Toshiya, U. (1994). ‘Towards Another Continental Drift’, Deja-vu, Spring, No.16.
Rypson, P. (1994) ‘Polsk Konst’, Tidskriften 90TAL, No.12, pp. 121-123.
Mikołakczyk, M. (1994). ‘Konstelacja’, Foto, no. 4, pp.34-36.
Pikosz, I. (1994). ‘Chwytając za każdą broń’, Czas Kultury, 1 (49), pp. 72-73.
Marciniak, J. and Kulik, Z. (1994). ‘Nadzieja i ukojenie / Hope and Consolation’, Art and Business, no. 5/6 pp. 34-39.
Kulik, Z. (1994). Creative Camera. London, June/July, pp. 38-41.
Marciniak, J. (1994). ‘Sztuka jest bronią bezbronnych’, Znak, February pp. 148-149.
Rogozińska, R. (1994). ‘Broń symboliczna’, Gazeta Malarzy i Poetów. No. 1, pp. 8-9.
Wysłouch, S. (1994). Literatura a sztuki wizualne. Warsaw: PWN.
Kulik, Z. ed. by Fink, B. (1994). Camera Austria International [Graz], No. 47/48, pp. 36-44.
‘lkonopress’ Przegląd sztuki polskiej, Szczecin ‘94. (1994). Wystawa artystów rekomendowanych przez czasopisma artystyczne w Polsce, Zamek Książąt Pomorskich, June – August, pp. 65-67.
‘Natur im Stilleben «natura morta»?’ Fünf Positionen zum Fotostilleben, (1994). Museum Bochum, 10. September – Oktober, Bochum, p. nlb.
Europa, Europa. Das Jahrhundert der Avantgarde in Mittel- und Osteuropa, (1994). Band 1, Kunst- und Ausstellungshalle der Bundesrepublik Deutschland, 27 May – 16 October 1994, Bonn, p. 467.
Kulik, Z. (1994). Symbolic Weapon III, Poznań: Gallery U Jezuitów.
Another Continent, Tokyo Metropolitan Museum of Photography, (1994). January 28 – March 22, Tokyo, pp. 85-99, 153.
Kwiek, P. (1994). ‘***’, Kresy, 3(19), pp. 182-185.
Piekarczyk, J. (1994). ‘No właśnie, skup się’, Galois 3, 13 January.
Galeria Labirynt 1974 – 1994, (1994). Lublin: BWA, pp. 177-191.
Krzechowicz, G. (1993). ‘Exhibition of Zofia Kulik’s Collages at the Vienna’s Gallery’, Art & Business, No. 5/6, p.10.
Kulik, Z. (1993). ‘Whitewalls’, A Journal of Language and Art, No. 32, p. nlb.
Kurzawiński, S. (1993). ‘Talk with Zofia Kulik’, Gazeta Łomiankowska, December, pp. 8-9.
Ziarkiewicz, R. (1993). ‘Bądź tylko posłusznym psychofizycznym instrumentem…’ , Magazyn Sztuki, No. 1, pp. 12-21.
‘Krieg’. Österreichische Triennale zum Fotografie. (1993). Neue Galerie am Landesmuseum Joanneum und Forum Stadtpark, Graz 1993, pp. 97-99.
Sitkowska, M. (red.) 1993. Sigma, Galeria, Repassage, Repassage2, ReRepassage, [exhibition catalog] Warszawa: Galeria Zachęta.
Garbalska, M. (1993). ‘Introduction’, WhiteWalls: A Journal of Language and Art, No. 32.
Ziarkiewicz, R. (1993). ‘Bądź tylko posłusznym psychofizycznym instrumentem’, Magazyn Sztuki, No. 1, pp. 12-21.
Bochyński, R. (1993). ‘Nowoczesna Rzeźba Polska’, Artelier, No. 1, p. 45.
Gryglewicz, T. (1993). ‘Perspektywy wolności w sztuce’ in Guzek, Ł. (red.) Wolność w Sztuce, Kraków: Fort Sztuki, p. 47.
Jappe, E. (1993). Performance, Ritual, Prozess. Handbuch der Aktionskunst in Europa, Monachium-Nowy Jork: Prestel, p. 188.
Truszkowski, J. and Libera Persevat, R. (1992). Mystical Perseveration and A Rose, Sopot: Państwowa Galeria Sztuki, [29 VIII – 25 X ‘92] pp. 20-31.
Dziamski, G. (1992). ‘Obecność III’, Exit, 3(11).
Maclay, C. (1992). ‘Pattern with Purpose’, Mercury News [San Jose], Dark Decor.
Książki i strony. Polska książka awangardowa i artystyczna 1919-1991, (1992). Warszawa: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, November – December, p. 95.
Art Contemporain Polonaise, E.S.P.A.C.E., (1992). 17 November – 12 December, Toulon, p. nlb.
Rauma Triennale Balticum, (1992). 10.4.-5.8.1992, Rauma, pp. 76-79, 113.
‘Frontiera 92’. Forum Junge Kunst in Europa / Arte Giovane in Europa, [30 May – 8 June 1992], Bozen, pp. 119, 189.
‘Profession ohne Tradition’. 125 Jahre Verein der Berliner Künstlerinnen, (1992). Berlin: Berlinischen Galerie, pp. 234-235.
Kulik, Z. (1992). Galeria FF, Łódź: Łódzki Dom Kultury, 20.11-12.12.
Obecność III, (1992). Poznań: BWA, May, p. nlb.
Cirincione, J., Potter, T. and Levin, K. (1992). Dark decor. New York: Independent Curators, Incorporated, pp.30-33, 63.
Truszkowski, J. (1992). ‘Prosiak wszystkich pogodzi czyli wałęsająca się śpiewka’, Obieg 1991/92, No. 11/12 (31/33), pp. 20-25.
Przyjemski, L. and Wiśniewski, A. (1992). Rozmowy Indywidualne 12.04.72, Bydgoszcz: Museum of Histerics.
Burchard, H. (1991). ‘Poland’s Women Artist-Warriors’, The Washington Post, December 27, [Voices of Freedom. Polish Women Artists and the Avant-Garde”].
KwieKulik, Exit, (1991), No. 5, pp. 149-159.
Truszkowski, J. (1991). ‘Odjazd polski’ [Polski szyk], Obieg. No. 4(24), pp. 26-27.
Truszkowski, J. (1991). ‘O Bakuninie w Dreźnie’, Obieg, 4(24), s. 18-19.
Kwiek, P. (1991). ‘***’, Obieg, 4(24), p. 21.
Kulik, Z. (1991). ‘Idiom of Soc-Ages’, Atelier, Tokyo, p. 39.
Voices of Freedom: Polish Women Artists and the Avant-garde 1889-1990, (1991). Washington: The National Museum of Women in the Arts, pp. 34, 35, 37, 41, 50.
Artystki polskie, (1991). Warsaw: National Museum in Warsaw. pp. 216-219.
Wanderlieder, (1991). Amsterdam: Stedelijk Museum, 8.12.1991-9.2.1992, pp. 58-61.
‘New Spaces of Photography’ At the II East West Photo conference East-West „European Exchange”, (17-20.10.1991). Europejska Wymiana Association, Wrocław: Galeria Foto-Medium-Art, pp. 172-173, 280.
‘Der Raum der Worte’, Polnische Avantgarde und Künstlerbücher 1919-1990, (1991). Herzog-August-Bibliothek, 24. August – 30. November, Wolfenbüttel.
The Middle Of Europe. Festival of avant-garde films and video art from Austria, Czecho Slovakia, Hungary and Poland, (1991). Warsaw: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, 15-21 kwietnia, pp. 58, 63, 76.
Bakunin in Dresden. Modern Polish Art, (1991). Warsaw: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, 11 April – 5 May, pp. 25-30, 32-34.
Doppelte Identität – Polnische Kunst zu Beginn der neunziger Jahre, (1991). Landesmuseum Wiesbaden 3. Marz – 5. Mai 1991, Wiesbaden, pp. 40-45.
Sorcerers and Mystics, (1991). Warsaw: Centre for Contemporary Art Ujazdowski Castle, February 8 – March 3, p. nlb.
Kulik, Z. (1991). ‘Idiomy socwiecza’, Obieg, August, p. nlb.
Kwiek, P. (1991). ‘Realizacja – Film – Video – Scenariusz – Projekt’, Obieg, No. 7-8, pp. 37-38.
‘KwieKulik’, Exit 1991, No. 5, pp. 149-161.
Dwurnik, E. (1991). ‘Nie zgadzamy się…’, Obieg, 7-8(27-28), p. 44.
Truszkowski, J. (1991). ‘O Bakuninie w Dreźnie’, Obieg, 4/24, pp. 18-19.
Wojciechowski, J. (1991). ‘Stary temat: sztuka i życie. W Pracowni Dokumentów Sztuki’, Magazyn Artystyczny, No. 3-4, p. 31.
Magowie i Mistycy, (1991). [exhibition catalog], Warszawa: CSW Zamek Ujazdowski.
Hniedziewicz, M. (1991). ‘Szyk i tandeta, Polski szyk w Zachęcie’, Rzeczpospolita,13 February, p. 4.
Kwiatek, J. (1991). ‘Hasior w szyku, [exhibition] Polski szyk w Zachęcie’, Trybuna Ludu, 10 February.
Pietrasik, Z. (1991). ‘Na drodze do raju, [exhibition] Polski szyk w Zachęcie’, Polityka, 09 February, p. 8.
Sitkowska, M. (1991). ‘Polski szyk w czterech figurach’, [exhibition catalog], Polski szyk, Warszawa: Zachęta.
Piotrowski, P. (1991). Dekada. O syndromie lat siedemdziesiątych, kulturze artystycznej, krytyce, sztuce – wybiórczo i subiektywnie, Poznań: Obserwator, pp. 55-56.
Kryszkowski, J. (1991). ‘Partum, farmazon dla S. Morawskiego…oraz małżeńskie rozterki Kwieka z Kulik’ in Partum z wypożyczalni ludzi (historia bycia twórcy), Warszawa: Dom Słowa Polskiego.
Ziarkiewicz, R., Kulik, Z. and Kwiek, P. (1990). ‘Razem i osobno’, Obieg, 10(18), p. 14.
Fell, J. (1990). ‘Polens provokante Kunst’, Hamburger Morgenpost, 23.11.1990.
Schulze, K. (1990). ‘Die Nachbarin leiht das Taschchen’, Szene Hamburg, 11/90, p.108.
Schulze, K. (1990). ‘Aussen rot, innen Protest. Aktuelle polnische Kunst in K3’, Scene – Hamburg, November 1990, No. 1.
Grundmann, U. (1990). ‘Kunst mit der Axt’,
Biernacka, M. (1990). ‘Witraż z Pałacem Kultury’, Gazeta Wyborcza, 10.16.1990, No. 241/408.
Aletti, V. and Kulik, Z. (1990). The Village Voice. New York, June 12.
Neue Rhein Zeitung Samstag, 15. September 1990.
‘Sztuka krytyki’, Obieg, (1990). 12(20), p. 14
Levin, K. (1990). ‘Conceptual Carpet’, The Village Voice, New York, June 12.
Bartelik, M.(1990). ‘Nowojorska kronika’, Nowy Dziennik, New York, June 9-10.
Bakunin in Dresden. (1990). Polnische Kunst heute, Kunstpalast Halle Al, 15 September – 15 October 1990, Dusseldorf: Kampnagelfabrik Hamburg Halle K3, 3 November – 9 Dezember, pp. 39-54.
Kulik, Z. (1990). Gotyk między-narodowy, Warsaw: Centre for Contemporary Art Ujazdowski Castle, 5-25 October.
Idiomy soc-wiecza, (1990). Łomianki: Zofia Kulik.
Mikina, E. (red.) 1990, Bakunin in Dresden. Polnische Künst Heute, [exhibition catalog], Düsseldorf: Künstmuseum, Hamburg: Kampnagelfabrik, pp. 47-54.
‘Paweł Kwiek, Grupa sama określi swój status, cel i metody działania’ in T. Sikorski (red.) 1990, Pracownia Dziekanka 1976-1987 [exhibition catalog], Warszawa: ASP, p.16.
Ziarkiewicz, R. (1990). ‘Zofia Kulik, Przemysław Kwiek: razem i osobno’, Obieg, No. 10, p. 14.
Sikorski, T. (red.) 1990, Pracownia Dziekanka 1976-1987, Warszawa: ASP, pp. 11, 14, 15, 19, 20, 22, 70-71.
Kluszczyński, R. (1989). Trzydzieści jeden obrazków z historii awangardy polskiej (film and video), Łódź: Łódzki Dom Kultury, p. 11.
Rydecki, J., Libera, Z. and Truszkowski, J. (1989). Teksty 1982-1989, T. 2, Zielona Góra: Po Gallery, pp. 49-50.
Polak, Niemiec, Rosjanin, dawne Zakłady Norblina (23 August – 8 September 1989). Warsaw: Wydawnictwo Andrzej Bonarski, p. nlb.
‘Obrazowanie polityki’ (1989). PWA, Solidarność, Region Mazowsze, 15 August, p.15.
Jurecki, K. (1989). ‘Filmowa awangarda’, Sztuka, No. 3, pp. 59-60.
Robakowski, J. (red.) 1989, PST! czyli Sygnia Nowej Sztuki, or Signs of New Art 1981-1984, Warszawa: Akademia Ruchu.
Rzeźba Polska (1986) 1989, Orońsko: CRP, pp. 40, 54-55.
Sitkowska, M. (red.) 1989, Co słychać: sztuka najnowsza, Warszawa: Wydawnictwo A. Bonarski, p. 17, 22.
Kluszczyński, R. (1989). 31 obrazków z historii awangardy polskiej (film and video), Łódź: Dom Kultury, p. 11.
Obieg, Warszawa: CSW Zamek Ujazdowski, June – August 1988, p. 2.
‘Coś z życia’, Polityka (1988). 21 May, p. 16.
Noyak, L. (1987). ‘The „Działania” of Zofia Kulik and Przemysław Kwiek’, High Performance. Los Angeles, 2(10), pp. 54-58.
Carr, C. (1987). ‘Poles Apart’, The Village Voice,New York, March 31.
Obieg, (1987). Warszawa: CSW Zamek Ujazdowski, October.
‘Kronika’, Sztuka, 1(1987), p. 63.
W Kręgu Pracowni Jarnuszkiewicza. W 35-Lecie pracy pedagogicznej Prof. Jerzego Jarnuszkiewicza, [exhibition catalog], Warszawa: Muzeum ASP, 1987, pp. 75-76, 90.
NN, ‘Z perspektywy lat 80-tych’, Szkice, (1986). No. 4, p. 87.
Wisnowska, M. (1986). ‘Wystawa uczniów Jerzego Jarnuszkiewicza i wystawa Grzywacza’, Szkice, No. 3, pp. 108-109.
Tousley, N. (1985). ‘Polish Art Stresses the Process, not the Product’, Calgary Herald, 19 July.
Contemporary Art from Poland, [exhibition catalog], Banff: Walter Phillips Gallery, pp. 31-40, 51-60.
Schraenen, G. (red) 1985, ‘Poolse Avant-Garde’, [exhibition catalog] Cultureel Centrum Berchem, 01-28 March.
Nurt intelektualny w Sztuce Polskiej po drugiej wojnie światowej, Performances Polskie, [exhibition catalog] Lublin: Galeria BWA.
Dziamski, G. (1984). ‘Performance – tradycje, źródła, obce i rodzime przejawy. Rozpoznanie zjawiska’ in Performance: Praca zbiorowa, Warszawa: Młodzieżowa Agencja Wydawnicza, pp. 50-51, 54.
KwieKulik, Działania na głowę, (1983). [exhibition catalog], Lublin: Galeria BWA.
‘Tfu! – rczość…’, Kurier Szczeciński, 4 May 1983.
Kuck, S. (1983). ‘Stille Spielereien mit den Symbolen. Die polnischen Künstler Sofia Kulik und Przemyslaw Kwiek in der Moltkerei’, Kölner Stadt-Anzeiger, No. 234
‘KwieKulik, Spatial mass has been placed…’, in Behaviour Workshop, Arnhem: Theater a/d Rijn (1978). pp. 14-20.
Korus, Z. (1978). ‘Studenckie Galerie Autorskie’, Integracje. Zeszyty ruchu kulturalnego i artystycznego
Bogucki, J. (1983). Sztuka Polski Ludowej, Warszawa: WAiF, pp. 300, 336.
Hanusek, J. (red.) 1995, IX Spotkania Krakowskie 1981, Kraków: BWA, pp. 32-34, 90.
New Art from Poland / Neue Kunst aus Polen, (1981). [exhibition catalog], Stuttgart: Künstlerhaus.
Hniedziewicz, M. (1981). ‘Niezasłużona kompromitacja sztuki wobec faktu’, Kultura, 5 July, p. 11, 13.
Ogród poznania 1981, [exhibition catalog], Warszawa: Galeria MDM, SBWA.
‘L‘autre et la Même Pologne’, Pourquoi Pas?, 7 May 1981.
Sztuka, (1981). No. 4.
‘L., ZPAP’, Sztuka, (1981). No. 2, p. 63.
Kępińska, A. (1981). Nowa sztuka. Sztuka polska w latach 1945-1978, Warszawa: WAiF – Auriga, pp. 242-243, 245.
Mail Art Exhibition: 13.10-21.11.1980, [exhibition catalog], Barcelona, Metronom: Centre de Documentació d’Art Actual, p. 5.
Zutter, J. (1980). ‘Osteuropäische Avantgarde bietet vielseitiges Bild. Bemerkenswerte polnische Beiträge’, Kunst-Bulletin des Schweizerischen Kunstvereins, No. 6, p. 8.
Stokłosa, B. (1980). ‘Galerie autorskie. Przegląd koncepcji’, Studia Artystyczne, No. 2, pp. 47-49.
Works and Words: International Art Manifestation Amsterdam, (1980). [exhibition catalog] , Amsterdam: De Appel, 1979; 1980, pp. 28-29.
The Nesral Krid – Reindeer Werk, (1980). Amsterdam: The Prediction.
‘Zofia Kulik & Przemysław Kwiek’, Kalejdoskop: Pismo Warszawskiego Środowiska Studenckiego. SZSP Biuletyn Informacyjny. (1979). No. 7-8, pp. 6-7.
Van Mechelen, M. (1979). ‘Appel-Manifestati Internationale. Oosteuropese kunst Stelt voorop Theorie’, De Volkstrant, 02 October, p. 11.
Gribling, F. (1979). ‘Works and Words’, Museumjournaal, No. 6, pp. 263-264.
‘Dokumentacja i Autodokumentacja’, Kalejdoskop: Pismo Warszawskiego Środowiska Studenckiego. SZSP Biuletyn Informacyjny, (1979). No. 4-5, p. 5.
‘KwieKulik, New Red-Art’, Zweitschrift, (1979). No. 4-5, p. 27.
Skoczylas, A. (1979). ‘Zobaczone, zauważone’, Sztuka, 2(6), p. 55.
Kuryluk, E. (1979). ‘Podróż do granic sztuki/Journey to the limits of art’, Projekt, No. 4, pp. 30-38.SZSP, No. 10, pp. 46, 48.
Van Mechelen, M. (1978). ‘I am, Warschau’, Museum Journal, April, No. 4, pp. 178-179.
VII Festiwal Sztuk Pięknych. (1978). [exhibition catalog], Warszawa: Galeria Zachęta.
Van Barneveld, A. (red.) 1978, Rubber. Stampdesigns, [exhibition catalog], Amsterdam: Stempelplaats.
‘WAS, Sztuka i życie praktyczne’, Sztuka. (1978), No. 5/6, p. 60.
Skoczylas, A. (1978). ‘Notatnik’, Sztuka, No. 1, p. 63.
Ogólnopolskie Biennale Sztuki Młodych 1978, [exhibition catalog], Sopot: BWA.
Jan de Rook, G. (1977). Oosteuropese conceptuele fotografie, [exhibition catalog], Eindhoven: Technische Hogeschool, pp. 55-58.
Projects/Performaces. Czechoslovakia/Poland 1977. [exhibition catalog], Buffalo: Hallwalls Gallery.
Osęka, A. (1977). ‘Sztuka wyrywania’, Kultura, No. 7, p. 12.
Szcześniewska-Ochnio, (1977). ‘Samoizolacja…’, Walka Młodych, No. 47, p. 27.
Grubert, H. (1977). ‘Spacerkiem po warszawskich wystawach’, Express Wieczorny, No. 147, p. 4.
Milczewski-Bruno, R. (1977). ‘Na bazarze’, Fakty, 16 April.
Linia. Jednodniówka Warszawskiego Środowiska Studenckiego, February-March 1977, p. 11.
VI Festiwal Sztuk Pięknych: Hommage Xaweremu Dunikowskiemu. W setną rocznicę urodzin, (1976). [exhibition catalog], Warszawa: Galeria Zachęta, p.132.
25 lat pracy pedagogicznej Jerzego Jarnuszkiewicza 1975, [exhibition catalog], Warszawa: Zachęta.
De Sousa, E. (1975). ‘Carta da Polónia’, Coloquio Artes, No. 24, pp. 72, 88.
De Sousa, E. (1975), ‘Eis um resumo do que na Polónia „HÁ”’, Panorama, 23 October, pp. 46-47.
7 Young Poles. Environments and activities, (1975). [exhibition catalog], Malmö: Konsthall, pp. 12-19.
Bogucki, M. and Bogucki, J. (1975). Galeria Boguckich. Przegląd dokumentacji 1965-1974, [exhibition catalog], Wrocław: BWA.
Borowski, W. (1975). ‘Pseudoawangarda’, Kultura, 23 March, p. 11.
Liksajny 1975, Pij wodę tylko ze źródła, [exhibition catalog], Elbląg: Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji.
Kulik, Z. (1975). ‘Wyliczanie rodzajów przynależności uczestników Międzynarodowego Integracyjnego Spotkania Twórczego „Osetnica 73” – z komentarzem’, Nowy Wyraz, No. 12, pp. 165-167.
Baworowska, B. (red.) 1974, Nowa Generacja, [exhibition catalog], Wrocław: Muzeum Narodowe, 15 October – 30 November.
‘Międzynarodowe integracyjne spotkania twórcze – plenery’, Osetnica 72/73/74, (1974). [exhibition catalog]. Legnica: Wydział Kultury i Sztuki Urzędu Wojewódzkiego.
Kulik, Z. and Kwiek, P. (1974). ‘Dotyczy artykułu O. Truszyńskiego…’, Biuletyn ZPAP, No. 2-3.
Grubert, H. (1973?). ‘Kompleksy Robinsonów na Paryskim Biennale Młodych’, Ekspress Wieczorny.
Srokowski, S. (1973). ‘Osetnica, artyści i pieczony baran’, Wiadomości, 20 August, p.12.
Plener Osetnica 73. (1973). Międzynarodowe Integracyjne Spotkania Twórcze na Wsi, [exhibition catalog], Wrocław: ZO ZPAP i Wydział Kultury.
‘Plastyka’, Życie Literackie. (1973). No. 1132, p.15.
B.Wiśniewski, A.(1973). Pisma Wybrane, Biblioteka Galerii TAK, No. 14, PDDiU.
KwieKulik, ‘Die Konzeptualisten’, Radar, (1973). No. 5.
Notatnik Robotnika Sztuki, (1972). No. 1.
Notatnik Robotnika Sztuki, (1972). No. 2.
Notatnik Robotnika Sztuki, (1972). No. 3.
Notatnik Robotnika Sztuki, (1972). No. 4.
Kulik, Z. (1971). Zaświadczam, że Ob. Zofia Kulik…, [exhibition catalog], IV Biennale Form Przestrzennych, Zjazd Marzycieli, 11 September 1971, Elbląg: Galeria El.
Kwiek, P. (1971). Moje marzenia spisane naprędce przy obiedzie…, [exhibition catalog], IV Biennale Form Przestrzennych. Zjazd Marzycieli, 11 Setember 1971, Elbląg: Galeria El.
Kwiek, P. (1971). ‘Człowieku, gdzie jesteście?!’, Notatnik Festiwalowy, (Festiwal Studentów Szkół Artystycznych w Nowej Rudzie), No. 3, p. 25; No. 6, pp. 51,52.
Kwiek, P., Kulik, Z. S. Wojciechowski, J., Małysa, B., Sosnowski, Z., Marcolla, J. and Czerniawski, J. (1971). ‘Ujawnianie miasta’, Notatnik Festiwalowy, Nowa Ruda: Festiwal Studentów Szkół Artystycznych, No. 2, p. 32.
Kulik, Z. (1971). ‘Dnia 26.06.1971 r. (sobota) …’, Notatnik Festiwalowy, Nowa Ruda: Festiwal Studentów Szkół Artystycznych, No. 2, p. 33.
Kwiek, P. (1971). ‘Jestem artystą…’, Biuletyn, No. 3, Warszawa: Akademia Sztuk Pięknych.
[Bibliografia jest stale uzupełniana. prosimy o informację na temat tekstów, które powinny się w niej znaleźć]