KwieKulik: Bibliography
Weier, S. (2021) ‘Kunst zum Frauentag in Polen : Dein Körper bleibt ein Schlachtfeld’, Die Tageszeitung: taz, 3 March. [access: https://taz.de/!5750740/ ].
Lisewski, M. (2021) Zofia Kulik und die Rezeption polnischer Künstlerinnen im polnischen und westlichen Kunstdiskurs des 20. Jahrhundert. [master thesis supervides by Rafał Makała] TU, Berlin.
Andras, E. (2020) ‘“Yes” for General and Social Issues, “No” for Anything Private: Matrix P (the Public, the Private, the Personal, and the Political) in Zofia Kulik’s Art’, Subjektívne histórie. Seba-historizácia ako umelecká prax v stredovýchodnej Európe = Subjective Histories: Self-historicization as Artistic Practice in Central-East Europe. Bratislava: VEDA SAV.
Czirak, A. (2020) ‘“Just don’t be yourself too much!”: Performing Politics in the Former Eastern Bloc’, Institute of the Present. [access: https://institutulprezentului.ro/en/2020/10/24/just-dont-be-yourself-too-much-performing-politics-in-the-former-eastern-bloc/.].
Fowkes, M. & Fowkes, R. (2020) Central & Eastern European art since 1950. New York, NY: Thames & Hudson.
Howard, M. (2020) Pantomimes of Power in the Court of Kulik: Zofia Kulik’s Visual Idioms of Individuality and Ideology. [diploma thesis supervised by Susan Merriam]. Bard College. [access: https://digitalcommons.bard.edu/senproj_s2020/2/.].
Jakubowska, A. (ed.) (2020) Artistic couples – KwieKulik, Gender Politics and the Art of European Socialist States, research seminar presentation and discussions, January 21, 2020, [access: http://cah.amu.edu.pl/research/]
Kühn, C. (2020) Medialisierte Körper: Performances und Aktionen der Neoavantgarden Ostmitteleuropas in den 1970er Jahren. Köln: Böhlau Verlag (Das Östliche Europa, Band 11).
Rottenberg, A. (2020) ‘Wspaniałość świata według Zofii Kulik = The Magnificence of the World according to Zofia Kulik’, Zbliżenia. Szkice o polskich artystach/ Close-Ups. Sketches on Polish Artists. Warszawa: Arkady, pp. 144-151.
Spieker, S. (2020) ‘The “Dialectical Document” in Eastern European Art of the 1970s and 1980s.’, Doing Performance Art History. Open Apparatus Book I. DOI: http://dx.doi.org/10.17892/app.2020.0000.201 [access: https://www.apparatusjournal.net/index.php/apparatus/article/view/201/475].
Turowicz, J. (2020) ‘Popęd archiwistyczny i sztuka, płeć i polityka. Recenzja monografii „Zofia Kulik: Methodology, My Love” pod redakcją Agaty Jakubowskiej’, Kwartalnik Rzeźby. Orońsko, (4), pp. 63–66.
Załuski, T. (2020) ‘Des photographies comme choses, des choses comme photographies. Les photos-objets du Warsztat Formy Filmowej et la documentation des activités matérielles et spatiales du duo KwieKulik’, Photo/Objet/Concept. Pour une lecture élargie de la photographie dans l’art conceptuel, P.I.E-Peter Lang S.A., Éditions Scientifiques Internationales, Bruxelles, pp. 59–78.
Altmann, S., Lozo, K. and Wagner, H. (eds) (2019) Medea muckt auf: Radikale Künstlerinnen hinter dem Eisernen Vorhang = The Medea insurrection: radical women artists behind the Iron Curtain. Köln: Staatliche Kunstsammlungen Dresden, Wende Museum (Culver City, Calif.), Walther König.
Bazylko, P. and Masiewicz, K. (2019) Przewodnik kolekcjonowania sztuki najnowszej 2. Warszawa: Fundacja Sztuki Polskiej ING / Bęc Zmiana.
Bryzgel, A. (2019) ‘Against ephemerality: performing for the camera in Central and Eastern Europe’, Journal of Contemporary Central and Eastern Europe, 27(1), pp. 7–27.
From Past to Present. Limits of Time. 4th International Photography Festival Białystok Interphoto, September-November 2019 (2019). Białystok: Stowarzyszenie Forum Fotografii I Multimediów.
Jakubowska, A. (ed.) (2019) Zofia Kulik: Methodology, My Love. Warsaw: Museum of Modern Art.
Jakubowska, A. and Radomska, M. (eds) (2019) After Piotr Piotrowski: Art, Democracy and Friendship. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Libera, Z. et al. (2019) Art of Liberation: studium prasoznawcze 1988-2018 = a press study 1988-2018. T. 1,. Warszawa: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski.
Michałowska, M. (2019) ‘KwieKulik’s “Performance for the Camera” as Documentary Experiment in Art of Polish Neo-Avant-Garde’, Journal of Applied Cultural Studies, (4), pp. 75–88.
Murawski, M. (2019) ‘Big Affects. Size, Sex and Stalinist “Architectural Power” in Post-socialist Warsaw’, Elements of Architecture: Assembling Archaeology, Affect and the Performance of Building Spaces. London / New York: Routledge, pp. 63–83.
Nader, L. (2019) ‘Materializing Conceptual Affects: The Love Discourse of Zofia Kulik’s Letter from Milan (1972)’, Conceptualism and Materiality. Matters of Art and Politics. Leiden / Boston: BRILL, pp. 298–319.
Rottenberg, A. and Kulczyk, G. (2019) ‘Kurz budowlany to mój żywioł’, VOGUE Polska. 11th, January edn, pp. 195–203.
Ryczkowska, M. (2019) Inspiracje, afiliacje, procesy równoległe. Joseph Beuys a sztuka polska [PhD thesis supervised by Ryszard Kasperowicz] Wydział Nauk Humanistycznych, Instytut Historii Sztuki [access: https://repozytorium.kul.pl/handle/20.500.12153/469].
Szydłowska-Schiller, K. (ed.) (2019) Sztuka to wartość : kolekcja PKO Banku Polskiego = Art Values : the PKO Bank Polski Collection, Warszawa: Muzeum Narodowe Warszawa.
Roberts, R. (ed.) (2019) Moma Now: Highlights from the Museum of Modern Art. Ninetieth Anniversary Edition, New York: The Museum of Modern Art.
Beyond Borders. European Investment Bank. Boghossian Foundation – Villa Empain 09/2018 – 02/2019 (2018). Luxemburg.
Załuski, T. (2018) ‘Fandom KwieKulik albo niekończący się serial o archiwum’, Miejsce: studia nad sztuką i architekturą polską XX i XXI wieku, 04, pp. 50-77. [access: http://miejsce.asp.waw.pl/fandom-kwiekulik-albo-niekonczacy-sie-serial-o-archiwum-2/]
Witkowska, S. (2018) ‘Polski feminizm – paradygmaty’, DYSKURS Pismo Naukowo-Artystyczne ASP we Wrocławiu, (1 (25)), pp. 194-241.
Where Does Your Heart Belong? Works from the Signum Foundation (2018). Bremen: Waserburg: Museum of Modern Art.
Egging, B. (ed.) (2018) Exercises in Freedom: polnische Konzeptkunst 1968-1981 = Exercises in Freedom ; Polish conceptualism 1968-1981. 1. Auflage. Ausstellung, Bielefeld: Kerber Verlag (Kerber art).
Hankus, M. (2018) Koronka. Tradycja – reaktywacja. Kraków: Muzeum Miasta Krakowa.
Hopkins, D. (2018) After modern art: 1945-2017. Second edition. Oxford: Oxford University Press (Oxford history of art).
Jakubowska, A. (2018a) ‘Egzystencjalne i ekonomiczne wymiary „czynnościowania” Zofii Kulik i jej matki Heleny’, Miejsce: studia nad sztuką i architekturą polską XX i XXI wieku, 04, pp. 12-25 [access: http://miejsce.asp.waw.pl/wordpress/pliki/fkm_miejsce4_sklad_100419_gotowy-12-25.pdf.].
Jakubowska, A. (2018b) ‘Zofia Kulik. The Splendor of Myself’, Widok. Teorie i Praktyki Kultury Wizualnej, (23), pp. 147–165. [access: https://www.pismowidok.org/en/archive/2019/23-the-force-of-women/zofia-kulik.-the-splendor-of-myself]
Janevski, A., Marcoci, R., Nouril, K. (eds) (2018) Art and theory of post-1989 Central and Eastern Europe: a critical anthology. New York: The Museum of Modern Art (Primary documents).
Kałuża, A. (2018) ‘Przechwycenia estetyzacji — Zofia Kulik Ogród (Libera i kwiaty)’, Zagadnienia Rodzajów Literackich, 61(2(126)), pp. 103–116.
Kemp-Welch, K. (2018) Networking the Bloc: experimental art in Eastern Europe 1965-1981. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press.
Kulik, Z. and Szczupacka, W. (2018a), ‘Poprzez sztukę dokumentuję swoje życie’, Miejsce: studia nad sztuką i architekturą polską XX i XXI wieku, 04, pp 78-87. [access: http://miejsce.asp.waw.pl/en/poprzez-sztuke-dokumentuje-swoje-zycie-2/]
Kühn, C. (2018) KwieKulik. SHE and HE – springerin | Hefte für Gegenwartskunst. [access: https://www.springerin.at/2019/1/review/ikwiekulik-she-and-hei/].
Lewandowski, R. (2018) Efekt pasażu: konfrontacje i negocjacje tożsamości we współczesnych praktykach artystycznych. Katowice: Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.
Monkiewicz, D. (ed.) (2018) The Avant-Grde and the State = Awangarda i Państwo. Łódź: Muzeum Sztuki w Łodzi.
Sajewska, D. (2018) ‘Kultywowanie Archiwum. Wokół eseju filmowego Zofii Kulik’, Miejsce: studia nad sztuką i architekturą polską XX i XXI wieku, 04, pp. 26-49. [access: http://miejsce.asp.waw.pl/wordpress/pliki/fkm_miejsce4_sklad_100419_gotowy-26-49.pdf.].
Schöllhammer, G. et al. (eds) (2018) Wer war 1968? Kunst Architektur Gesellschaft, LENTOS Kunstmuseum Linz, Nordico Stadtmuseum Linz: Schluss mit der Wirklichkeit! Avantgarde, Architektur, Revolution, 1968, Landesgalerie Linz, Salzburg: Verlag Anton Pustet.
Szczupacka, W. (2018b) ‘Sprzątanie zamiast mówienia, czyli o pracy i obecności artystki w środowisku neoawangardowym. Zofii Kulik, Przygody Alicji w pierdolonej krainie czarów’, Aspiracje, 1/2/2018(51/52), pp. 104-111.
Artola, I. R. (2017) A contrapelo: Textos de arte no-oficial en Polonia (1960-1989). Santiago de Chile: Metales Pesados.
Bryzgel, A. (2017) Performance art in Eastern Europe since 1960. Manchester: Manchester University Press (Rethinking art’s histories).
Chodzępa, E. & Piłakowska, M. (eds) (2017) Dama w lustrze: strategie artystyczne kobiet w latach 70. XX w. = Lady in the mirror : female art strategies in the 1970s. Poznań: Fundacja 9/11 Art Space.
Dauksza, A. (2017) ‘KwieKulik jako niewiadoma. Neoawangardowe laboratorium doświadczenia = KwieKulik as an Unknown: A Neo-Avant-gardist Laboratory of Experience’, Teksty Drugie, (2), pp. 57–80.
Eiblmayr, S. (ed.) (2017) Kontakt – the art collection of Erste Group and ERSTE Foundation. Erste Group Bank AG and ERSTE Stiftung. Köln: Verlag der Buchhandlung Walther König.
Gil, A. (2017) ‘Mandala – symbol emanacji jedności w wielości. Interpretacja motywu w sztuce współczesnej’, Amor Fati, 7(1), pp. 58–77.
Heidemann, G. (2017) Fotografische rekurse in literatur und film. Place of publication not identified: Verlag WILHELM FINK.
Hübl, M. (2017) ‘Skulptur ist auch nur eine Art von Film’, Badishe Neuste Nachrichten, p. 14.
Iwanczewska, Ł. (2017) ‘Kontestowanie konsensusu’, Dialog, (12(733)), pp. 200–209.
Jałowik, D., Kozioł, M., Potocka, M. A. (2017) Sztuka w sztuce = Art in art. Kraków: MOCAK Museum of Contemporary Art.
Kiliszek, J. (ed.) (2017) Dziekanka artystyczna: fenomen kultury niezależnej na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie 1972-1998. Warszawa: Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie : Fundacja Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Lilpop, J. (2017) ‘Niezależne eksperymenty sprzed lat. Awangarda II RP w Muzeum Narodowym’, Gazeta Polska. 06 December.
Lisowski, P., Piotrowicz, P. (2017) Czarna wiosna : wokół wrocławskiej niezależnej sceny muzycznej lat 80. = Black spring : on Wrocław’s independent music scene of the 1980s. Wrocław: Muzeum Współczesne.
Maron, M. (2017) ‘Filmowa neoawangarda i początki sztuki video’, Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio L – Artes, 15(2). pp. 37-47. [access: http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_17951_l_2017_15_2_37].
Nader, L. (2017) ‘Konceptualne afekty. Dyskurs miłosny Listu z Mediolanu (1972) Zofii Kulik’, Miejsce: studia nad sztuką i architekturą polską XX i XXI wieku. (3), pp. 176-205. [access: http://ewa.home.amu.edu.pl/Nader,%20List%20z%20Mediolanu.pdf].
Sikorska-Miszczuk, M. (2017) ‘Kuroń. Pasja według św. Jacka (24 January 2017), spectacle booklet, Teatr Powszechny: Warszawa: Teatr Powszechny.
Tyl, M. (2017) ‘Archive vivante–Archive critique. La galerie comme archive en Pologne dans les années 1970: l’exemple de la galerie Foksal’, Marges. Revue d’art contemporain, (25), pp. 47–60.
Andrzejewska, A. (2016) ‘Siła norm w twórczości Zofii Kulik’, Polska transformacja seksualna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. pp. 141–152. [access: https://www.publio.pl/files/samples/83/79/56/159089/Polska_transformacja_seksualna_demo.pdf]
Bakke, M. (2016) ‘Rozkwitający seks. Roślinne transpozycje w pracach Natalii LL i Zofii Kulik’, Natalia LL. Nie tylko Sztuka konsumpcyjna. Warszawa: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski.
Contemporary Art from Poland. 17 March 2016 – 19 June 2016 (2016). Frankfurt: European Central Bank.
Crowley, D. and Muzyczuk, D. (eds) (2016) Notatki z podziemia: sztuka i muzyka alternatywna w Europie Wschodniej 1968-1994 = Notes from the underground: art and alternative music in Eastern Europe 1968-1994. Łódź : London: Muzeum Sztuki w Łodzi ; Koenig Books.
Euro Scope (2016). Luxemburg: EIB European Investment Bank.
Frankowska-Piechowicz, K. (ed.) (2016) Z głębi. Artyści Muzeum Śląskiemu. Katowice: Muzeum Śląskie.
Günther, K. (2016) ‘L’artiste – c’est moi! Zofia Kulik: The Splendor of Myself’, Kunst und Kirche. Mode (02), pp. 12-17.
Jakubowska, A. (2016) ‘M/Paternal meanings in the neo-avant-garde (Günter Brus, KwieKulik)’, The Aesthetics of Matter: Modernism, the Avant-Garde and Material Exchange. Berlin: Walter de Gruyter.
Krawiec, Z. (2016) Miłosny performans. Warszawa: Lampa i Iskra Boża.
Kwiek, P. & Krasny, M. (2016) ‘Maksymilian Dobromierz Kwiek [interview]’, Fathers (4), pp. 100-111.
Laszlo, Z. and Feriancova, P. (2016) ‘Sitting Together = Spolocne posedenie’. tranzit.hu/transit.sk. [access: https://hu.tranzit.org/file/Sitting_Together_booklet_pdf.pdf]
Gale, M. (ed.) (2016) Tate Modern: the Handbook (revised edition). London: Tate Publishing.
Załuski, T. (2016) ‘Prakseoloogiast Teiste Kunstide Kunstnike Assotsiatsioonini. Meediumiulesus ja kunstide integratsioon KwieKuliku tegevustes = From Praxeology to the Artists of Other Arts Association: Integration of Arts and Transmediality in “Działania” by KwieKulik’, in Eesti Kunstimuuseumi Toimetised / Proceedings of The Art Museum of Estonia. Tallinn: KUMU.
Cavallucci, F. & Pindera, A. (2015) Art from Europe’s edges in the long ’90s and today. Warszawa: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
Dauksza, A. (2015a) ‘KwieKulik jako niewiadoma. Neoawangardowe laboratorium doświadczenia’, Teksty Drugie, (2), pp. 278–302.
Dauksza, A. (2015b) ‘KwieKulik jako zmęczeni terroryści. Sztuka realizmu afektywnego’, Didaskalia, (127–128), pp. 65–74.
Hornowska, E. (2015) ‘Obraz jako paradoksalny palimpsest – found footage w pracach Izabelli Gustowskiej i Zofii Kulik’, in Teoria obrazu w naukach humanistycznych. Łódź: Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.
Linkowska, M. et al. (2015) Wojna i pokój = War and Peace. Lublin: Galeria Labirynt.
Piotrowski, K. (2015) Świdziński i współcześni : konteksty sztuki jako sztuki kontekstualnej i estetyka niemonotoniczna. Radom: Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej ‘Elektrownia’.
Ruchel-Stockmans, K. (2015) Images performing history: photography and representations of the past in European art after 1989. Leuven, Belgium: Leuven University Press (Lieven Gevaert Series, vol. 20).
Ryba, G. (2015) ‘Od intymnej refleksji po ekspresywną kontestację. Anna Praxmayer, Zofia Mitał, Zofia Kulik – polskie artystki-stypendystki we Włoszech’, Quart. Kwartalnik Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Wrocławskiego, (1(35)), pp. 48–60. [access: https://quart.uni.wroc.pl/pdf/35/q35_048060_Ryba.pdf]
Anderson, L. (ed) (2014) Fragile sense of hope. Berlin: Distanz.
Bieńczyk, M., Denisiuk, J. and Palmes, L. (2014) Uwikłani w sztukę. Kolekcja Joanny I Krzysztofa Madelskich = Subjects of art. Collection of Joanna and Krzysztof Madelski. Warszawa; Gdańsk; Elbląg: Abbey House Group ; Muzeum Narodowe ; Centrum Sztuki-Galeria ‘El’.
Bobilewicz, G. (2014) ‘Pamięć i tożsamość w narracjach wizualnych (na przykładzie sztuki współczesnej)’, Konstrukcje i destrukcje tożsamości. Warszawa: Instytut Slawistyki PAN.
Giese, H. J. et al. (eds) (2014) Bittersüsse Zeiten: Barock und Gegenwart in der SØR Rusche Sammlung Oelde/Berlin, Köln: Wienand (Zeitgenössische Kunst der SØR Rusche Sammlung im Dialog mit Alten Meistern).
Majchrowski, Z. (2014) ‘Dramat jako instalacja. Od Syberii do Cyberii Zofii Kulik (rekonesans)’, in Dramat w tekście : tekst w dramacie. Warszawa: Instytut Badań Literackich PAN, pp. 136–150.
Persons, T. et al. (eds) (2014) Grażyna Kulczyk Collection – everybody is nobody for somebody. Exposición, Madrid: Fundación Banco Santander.
Pijarski, K. (2014) ‘Gestes d’archives’, ArtPress2, (sept/oct).
Rottenberg, A., Kościuczuk, K. (eds) (2014) Postęp i higiena = Progress and hygiene. Warszawa [Toruń]: Zachęta Narodowa Galeria Sztuki.
Sienkiewicz, K. (2014) Zatańczą ci, co drżeli: polska sztuka krytyczna. Kraków: Wydawnictwo Karakter (Mówi muzeum).
Wieder, A. J. and Zeyfang, F. (eds) (2014) Open form: space, interaction, and the tradition of Oskar Hansen. Berlin: Sternberg Pr.
Within / Beyond Borders. The Collection of the European Investment Bank at Banco de Portugal (2014). EIB European Investment Bank.
After the Future. International Biennal of Visual Art Catalogue,19 May-12 August 2012 (2013). Ireland: Eva.
Archey, K. (2013) ‘Daily Equations = Tägliche Gliechungen’, Spike, (38), pp. 68–79.
Flacke, M. (ed) (2013) The Desire for Freedom: Art in Europe since 1945 ; 30th Council of Europe exhitition ; 17 October 2012 – 10 February 2012 Deutsches Historisches Museum, Berlin; …; Muzeum Sztuki Wspøłczesnej MOCAK, Krakow
Witkowska, A. (2013) Inspiracje apokalipsa / Apocalypse. Szczecin: 13 muz.
Jaklewicz, K. (2013) ‘Sześć bogiń i jeden chuligan’, Wysokie Obcasy Extra. 1 (16) marzec, pp. 67–73.
Kosmala, K. (2013) Imagining masculinities: spatial and temporal representation and visual culture. New York: Routledge, Taylor & Francis Group (Routledge advances in feminist studies and intersectionality, 11).
Kowalczyk, I. (ed.) (2013) Mikroutopie codzienności: Wystawa prac z kolekcji CSW Znaki Czasu w Toruniu. Toruń: Centrum Sztuki Współczesnej.
Saciuk-Gąsiwska, A. (ed.) (2013) Na zachet̜e ̜do muzeum: kolekcja Łódzkiego Towarzystwa Zachet̜y Sztuk Piek̜nych = For encouragement to museum: collection of the Łódź Association for the Encouragement of Fine Arts. Łódź: Muzeum Sztuki.
Cembrzyńska, P. (2012) Wieża Babel: nowoczesny projekt porządkowania świata i jego dekonstrukcja. Kraków: Universitas (Horyzonty nowoczesności, 92).
Holmberg, H. and Kulik, Z. (2012) A complicated relation. Stockholm: Index : OEI Editör.
Leszkowicz, P. (2012) Nagi mężczyzna: akt męski w sztuce polskiej po 1945 roku = Naked man: the male nude in post-1945 Polish art. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza (Seria Historia sztuki, 35).
Mazur, A. (ed.) (2012) Decydujący moment: nowe zjawiska w fotografii polskiej po 2000 roku = The decisive moment: new phenomena in Polish photography since 2000. Kraków: Wydawnictwo Karakter.
Ronduda, Ł. and Schöllhammer, G. (eds) (2012) KwieKulik: Zofia Kulik & Przemysław Kwiek. Warsaw : Wroclaw : Vienna: Museum of Modern Art in Warsaw ; KwieKulik Archive ; BWA Wrocław–Galleries of Contemporary Art, Awangarda Gallery ; Kontakt, The Art Collection of Erste Group and ERSTE Foundation.
Rycerska, J. (2012) ‘Cielesność zobrazowana’, media ART, (3), pp. 24–27.
Soban, T., (ed.) (2012) Sedanjost in prisotnost – ponovitev 1: izbor del iz zbirke Arteast 2000+ in nacionalne zbirke Moderne galerije ; a selection of works from the Arteast 200+ Collection and the national collection of Moderna galerija = The @present and presence – repetition 1. Exhibition, Ljubljana: Moderna galerija.
Załuski, T. (2012) ‘KwieKulik i konceptualizm w uwarunkowaniach PRL-u. Przyczynek do analizy problemu’, Sztuka i Dokumentacja, (6), pp. 79–88. [access: https://bazhum.muzhp.pl/media//files/Sztuka_i_Dokumentacja/Sztuka_i_Dokumentacja-r2012-t-n6/Sztuka_i_Dokumentacja-r2012-t-n6-s79-88/Sztuka_i_Dokumentacja-r2012-t-n6-s79-88.pdf]
Zamojski, H. and Szerszeń, E. (2012) 1:1 – prace z kolekcji Fundacji Sztuki Polskiej ING. Sopot: Państwowa Galeria Sztuki.
Crowley, D., Machnicka, Z. and Szczerski, A. (eds) (2011) The power of fantasy: modern and contemporary art from Poland. Brussels : Munich ; London ; New York: Bozar Books ; Prestel.
Holmberg, H. (2011) OEI. (53–54).
Le Guern Gallery, wystawy, czerwiec 2007-styczeń 2011 (2011). Warszawa.
Musiał, G. and Górniak-Morgan, E. (2011) Particolare: Percorsi di democrazia. Paths of democracy. Venezia: Signum Foundation Palazzo Dona.
Piotrowski, P. (2011) Znaczenia modernizmu: w stronę historii sztuki polskiej po 1945 roku. Wyd. 2. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
Potocka, M. A. (ed.) (2011) Historia w sztuce. Kraków: MOCAK Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie.
Smith, T. (2011) Contemporary art: world currents. Upper Saddle River [N.J.]: Prentice Hall.
Tomczuk, J. (2011) ‘My, chałturnicy’, Przekrój. 6.06.2011, pp. 32–34.
Turowicz, J. (2011) ‘Zofia Kulik’, Artystki polskie. Warszawa – Bielsko-Biała: Wydawnictwo Szkolne PWN.
Within / Beyond Borders. The Collection of the European Investment Bank (2011). Athens: Byzantine & Christian Museum.
Zoller, M. (2011) ‘Photography in “New Documentary Forms. Maxa Zoller on KwieKulik’, TATE ETC., (22), p. 81.
Czajkowska, S. (2010) ‘Gra w czerwone, czyli survival artysty neoawangardowego w PRL’, Arteon, (2 (118)), pp. 7–9.
Groys, B. (2010) ‘Haunted by Communism’, in Contemporary art in Eastern Europe. London: Black Dog, pp. 18–25.
Kaliś, N. (2010) ‘KwieKulik – Konteksty’, Odra, (3), pp. 76–83.
Kolekcja Sztuki Współczesnej Lubelskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych 2005-2009. (2010) Lwów (2010). Lwów: Pałac Sztuki.
Kowalczyk, I. (2010) Matki-Polki, Chłopcy i Cyborgi: sztuka i feminizm w Polsce. Wyd. 1. Poznań: Galeria Miejska Arsenał.
Kuźmicz, M. (2010) Konceptualizm: medium fotograficzne : wystawa, 7-30 września 2010 Muzeum Miasta Łodzi = Conceptual art : photographic medium. Łódź: Muzeum Miasta Łodzi.
Meschnik, M. (2010) Kolekcja współczesnej sztuki polskiej: Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu: katalog nabytków z lat 2003-2009 = Polish contemprary art collection of the Upper Silesian Museum in Bytom: catalogue of the 2003-2009 acquistions. Bytom: Muzeum Górnośląskie w Bytomiu.
Pułka, L. (2010) ‘Odkurzanie Antyutopii / KwieKulik Forma jest faktem społecznym’, Kultura/Dziennik. 08.01.2010, p. 31.
Ronduda, Ł. (2010a) ‘Od odmian czerwieni do odmian szarości : sztuka i polityka w działalności KwieKulik w latach 1971-1987’, Kultura Współczesna, (2), pp. 90–99.
Ronduda, Ł. (2010b) ‘Pracownia Działań Dokumentacji i Upowszechniania KwieKulik’, Konteksty, (04), pp. 150–152.
Ronduda, Ł. (2010c) ‘Przemysław Kwiek. Międzynarodówka i mięso’, Biuro: BWA Wrocław, (2), pp. 78–80.
Schöllhammer, G. (2010) ‘Form is a Fact of Society. KwieKulik’ in ‘At the Vienna Fair’, Springerin.
Sienkiewicz, K. (2010) ‘KwieKulik» Form is a Fact of Society «’, Springerin, (3), p. 73.
Sikora, P. (2010) ‘KwieKulik. Archiwum marzycieli’, Biuro: BWA Wrocław, (2), pp. 24–41.
Sobota, A. (2010) ‘Konceptualizm – kolejne podejście’, Format, 3–4(59), p. 52.
Theiss, A. (2010a) ‘Zbieractwo musi być refleksyjne’, Kultura/Dziennik. 08.01.2010, pp. 32–33.
Theiss, A. (2010b) Kolekcja Fundacji Sztuki Polskiej ING 2000-2010 = The Collection of the ING Polish art Foundation. Warszawa: Fundacja Sztuki Polskiej ING.
Wicherkiewicz, M. (2010) ‘Tkanie sztuki z własnych przypadków życiowych’, Art & Business, (1–2), pp. 160–163.
Załuski, T. (2010a) ‘Integracja sztuk i transmedialność w „Działaniach” KwieKulik’, in Sztuki w przestrzeni transmedialnej. Łódź: Akademia Sztuk Pięknych im. W. Strzemińskiego w Łodzi, pp. 90–100.
Załuski, T. (2010b) ‘Procesualne archiwum jako materia sztuki. O działaniach duetu KwieKulik’, in Materia Sztuki. Kraków: Universitas, pp. 129–142.
Zięba, M. (2010) ‘Sztuka i polityka – kłótliwe siostry. O wystawie KwieKulik w BWA Wrocław’, Obieg (19.04).
Awake and Dream = Svegliati e sogna (2009). Venezia: Signum Foundation.
Ayvaz, İ. B. (ed.) (2009) 11. Uluslararası İstanbul bienali, 12 Eylül-8 Kasım =: 11th International Istanbul biennial, September 12-November 8, 2009. International Istanbul biennial, Beyoğlu, İstanbul: İstanbul Kültür Sanat Vakfı.
Darling, M. (ed.) (2009) Target practice: painting under attack, 1949-78. Seattle, WA: Seattle Art Museum.
Fotografia kolekcjonerska. 6th edition (2009). Warszawa: artinfo.
Gniotek, A. (2009) ‘Na przekór kryzysom’, Sztuka.pl, (13/14), p. 62.
Gulyás, G. (ed.) (2009) Messiások – a nyugati ember és a megváltás gondolata a modern és kortárs vizuális művészetekben: [2009. augusztus 13. – december 31.] = Messiahs – Western man and the idea of redemption in modern and contemporary visual arts. Kiállítás, Debrecen: MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központ.
Jach, A. (2009) ‘Neoawangarda trzydzieści lat później, czyli konceptualizm romantyczny: „Dobromierz X” Zofii Kulik’, Obieg online, 8. January.
Majewska, E. and Kulik, Z. (2009) ‘System pionków’, Tygodnik Powszechny, 36 (3139), 2009.09.06, pp. 6-7.
Pejić, B. (ed.) (2009) Gender check: femininity and masculinity in the art of Eastern Europe ; [on the occasion of the exhibition ‘Gender Check. Feminity and Masculinity in the Art of Eastern Europe’ at the Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig Wien (November 13, 2009 – February 14, 2010) and Zachẹta National Gallery of Art (March 19 – June 13, 2010)]. Exhibition ‘Gender Check. Feminity and Masculinity in the Art of Eastern Europe’, Wien ; Warsaw: Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig, Galeria Zachęta, König.
Ronduda, Ł. (2009) Sztuka polska lat 70: Awangarda = Polish Art of the 70s: The Avant-Garde. Jelenia Gora: Polski Western [u.a.].
Ronduda, Ł., Schöllhammer, G. and Maud, J. (eds) (2009) KwieKulik: forma jest faktem społecznym = form is a fact of society. Wrocław: BWA Wrocław – Galeria Sztuki Współczesnej.
Rottenberg, A., Woliński, M. and Gorczyca, Ł. (2009) ‘The Real Exchange between East&West’, TATE ETC., (16), pp. 96–104.
Sobota, A. (2009) ‘„Desenie” Zofii Kulik’, Fotografia, (30), pp. 24–29.
WAA.001, Zofia Kulik and Marysia Lewandowska; Dabrowa; 29/10/86 (2009). Dąbrowa-Łomianki (Women’s Audio Archive). [access: http://www.marysialewandowska.com/waa/detail.php-id=1.html]
Wystawa Dolnośląskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych (2009). Wrocław: Dolnośląskie Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych.
Bazylko, P. and Masiewicz, K. (2008) Przewodnik kolekcjonera sztuki najnowszej. Wyd. 1. Kraków: Korporacja Ha!art.
Cichosz, K., Świątczak, M. and Świerkocki, M. (2008) Czas Forum Fotografii: 25 lat Galerii FF / Time of the Forum of Photography. 25 years of the FF Gallery. Łódź: Łódzki Dom Kultury.
Cutting Realities. Gender Strategies in Art, (2008). New York: Austrian Cultural Forum.
‘Dobromierz X w Atlasie Sztuki’ (2008) Co jest grane/ Gazeta Wyborcza, 21 November, p. 14.
Elvestad, J., Løvstad, Å. and Strømme, L. M. (2008) Visuelle kunstfag 3 formgivingsfag vg3: studiespesialiserende utdanningsprogram. Oslo: Gyldendal.
Fitzmaurice, L. and Rooney, P. (2008) Wrongteous: with 11 stories, 48 plates many in colour. Sunderland: Art Editions North.
Fotografia kolekcjonerska (2008). Warszawa: Artinfo.
Gniotek, A. (2008) ‘To już inna historia…’, sztuka.pl, (10), pp. 92–94.
Ślizińska, M. (ed.) (2008) Mary Kelly: o wierności: sztuka, polityka, pasja i wydarzenie = Mary Kelly: on fidelity: art, politics, passion and event. Warszawa: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski.
Krupa, I. (ed.) (2008) Kolekcja Regionalna Zachęty Sztuki Współczesnej w Szczecinie 2007-2008. Szczecin: Zachęta, FORMA.
‘KwieKulik, Działanie z Tubą = KwieKulik. Activity with the Tube’ (2008) Piktogram, (12), pp. 104–113.
Nader, L. (2008) ‘O czym zapominają archiwa? Pamięć i historie „Z archiwum KwieKulik” = What Do Archives Forget? Memory and Histories, “From the Archive of KwieKulik”’, Opowiedziane inaczej = A Story Differently Told. Gdańsk: CSW Łaźnia, pp. 82–121.
Rakowska, K. and Słodkowski, J. (2008) ‘Wnuk zszokowany, syn nie’, Gazeta Wyborcza, 2008.11.29, p. 10.
Ronduda, Ł. (2008) ‘Neoawangarda w teczkach SB’, Piktogram, (9/10), pp. 29–53, 61, 63, 65, 68.
Sitkowska-Bayle, J. (2008) ‘Paris Photo 2008’, Art&Business, (12), pp. 98–100.
Souvenirs. Stłumiona pamięć historyczna i osobista w pracach artystów izraelskich i polskich = Repressed Historical and Personal Memory in the Works of Israeli and Polish Artists (2008). Ben-Gurion University, Instytut Adama Mickiewicza.
Szabłowski, S. (2008) ‘Permutacje w domowym zaciszu’, Kultura/Dziennik, 19 December, pp. 42–43.
Toniak, E. (2008) ‘Dekonstrukcja pragnienia. Socrealizm a twórczość współczesnych artystek: Zofii Kulik, Anny Baumgart i Oli Polisiewicz’, Olbrzymki: kobiety i socrealizm. Wyd. 1. Kraków: Korporacja ‘Ha!art’ (Linia wizualna, t. 1), pp.137-151.
Wicherkiewicz, M. (2008) ‘Nie pozwolić, żeby codzienność wzięła górę’, Art & Business, (12), pp. 68–71.
Załuski, T., Kwiek, P. and Kulik, Z. (2008) ‘Z Archiwum KwieKulik: Działania z Dobromierzem i Stół z X-sami, Anatomia KwieKulik, z Zofią Kulik i Przemysławem Kwiekiem rozmawiał Tomasz Załuski’, Atlas Sztuki 36/Art & Business, (11).
Zofia Kulik [Portfolio] (2008) C International Photo Magazine 07. Actar-D, pp.158-169.
Buergel, R. M. and Noack, R. (eds) (2007) Bilderbuch: Documenta Kassel 16/06-23/09 2007: 12. Documenta, Köln: Taschen.
Guzek, Ł. (2007) Sztuka instalacji: zagadnienie związku przestrzeni i obecności w sztuce współczesnej. Wyd. 1. Warszawa: Neriton.
Kulik, Z. et al. (2007) ‘Na marginesie idei i praktyki archiwum’, Obieg (Archiwa sztuki nowoczesnej), (1-2 (75-76)), pp. 10–37.
Nowak, E. (2007) ‘Documenta 12’, Modern Art, (5 (6)), pp. 22–24.
Piotrowski, P. (2007) Sztuka według polityki: od Melancholii do Pasji. Kraków: Universitas (Ars vetus et nova, t. 27).
Plater-Zyberk, M. and Sobota, A. (eds) (2007) Polish photography in the 20th century: exhibition. Warsaw: Association of Polish Art Photographers.
Ronduda, Ł. and Zeyfang, F. (eds) (2007) 1, 2, 3 … avant-gardes: film, art between experiment and archive. Berlin: Sternberg Press.
Truszkowski, J. (2007) ‘Córka, Matka, Partner’, Sztuka.pl, (9), pp. 6–10.
‘Zofia Kulik di Viviana Siviero’ (2007) Contemporaty Art Magazine. Espoarte, Diecembre (50 special issue), pp. 80–85.
Bartelik, M and Kulik, Z. (2006) An e-mail conversation between Zofia Kulik and Marek Bartelik (access: http://kulikzofia.pl/en/archiwum/rozmowa-internetowa-z-zofia-kulik-rozmawial-marek-bartelik/.
Czubak, B. (ed.) (2006) W Polsce, czyli gdzie? Warszawa: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski.
Kolekcja 2005-2006 (2006). Lublin: Lubelskie Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych.
Małkowska, M. (2006) ‘Alternatywa artystyczna z czasów PRL’, Rzeczpospolita, 25 October.
Mechelen, M. van (ed.) (2006) De Appel: performances, installations, video, projects 1975 – 1983. Amsterdam: De Appel.
Musiał, G. (2006) Kolekcja pierwsza. Śniadanie w muzeum. Kolekcja łódzkiego towarzystwa zachęty sztuk pięknych. Łódź: Łodzkie Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych.
Pieczyński, M. (2006) ‘Ambasadorowie sztuki’, Art&Business, (11(193)), p. 68.
Ronduda, Ł. (2006) ‘Intermedialny fund footage film: Działania na jednominutówkach innych KwieKulik’, Strategie subwersywne w sztukach medialnych. Kraków: RABID.
Rubersz, M. (2006) ‘Nowy projekt Zofii Kulik’, Foto kurier, (11 (186)), p. 70.
Rusinová, Z. (2006) Autopoesis. Bratislava: Slovenská národná galéria.
Soban, T. and Badovinac, Z. (eds) (2006) Prekinjene zgodovine: arteast razstava ; [Hüseyin Alptekin … ; Moderna Galerija Ljubljana, 14. marec – 28. maj 2006] = Interrupted histories. Razstava, Ljubljana: Moderna Galerija.
Spanke, D. (ed.) (2006) Deep light [on the occasion of the Exhibition Tiefes Licht. Schwarz in der Zeitgenössischen Fotografie. Zofia Kulik + Peter Schlör + Michael Schnabel + Adam Thompson + Ingolf Timpner], Kunsthalle Wilhelmshaven, 17.9. – 12.11.2006. Bielefeld: Kerber.
Szabłowski, S. (2006) ‘Widz w roli śledczego’, Kultura (newspaper suplement) Dziennik (Polska the Times), p. 91.
Woliński, M. and Ronduda, Ł. (2006) ‘Gry i Rozmowy Plastyczne, Działania i Współdziałania, (12 Documenta Magazines)’, Piktogram, (5/6), pp. 14–125.
XX Wiek w Fotografii Polskiej z Kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi = 100 Years of Polish Photography from the Collection of Muzeum Sztuki (2006). Łódź: The Shoto Museum of Art.
Breier, Z. and Rudolph, H. (eds) (2005) Der Europa-Almanach. 1. Aufl. Berlin: Bostelmann & Siebenhaar.
Czubak, B. (2005) Egocentryczne, niemoralne, przestarzałe: współczesne wizerunki artystów. Warszawa: Zachęta Narodowa Galeria Sztuki.
Golinski, H. G. and Hiekisch-Picard, S. (eds) (2005) Zofia Kulik: from Siberia to Cyberia ; [Katalogbuch anläßlich der Ausstellung ‘Zofia Kulik – From Siberia to Cyberia und andere Werke’ im Museum Bochum vom 26. Februar bis zum 17. April 2005 und in der Kunsthalle Rostock vom 22. Mai bis zum 3. Juli 2005]. Ausstellung Zofia Kulik – From Siberia to Cyberia und Andere Werke, Bochum: Museum Bochum [u.a.].
Jedlińska, E. (2005) ‘W 1984 zaczęłam mówić’, in Polska sztuka współczesna w amerykańskiej krytyce artystycznej w latach 1984-2002, pp. 302–341.
Ronduda, Ł. (2005) ‘Soc-Art, Próba rewitalizacji strategii awangardowych w polskiej sztuce lat 70. = An Attempt At Revitalizing Avant-Garde Strategies In Polish Art of the 1970s’, Piktogram, pp. 108–131.
Rottenberg, A. (2005) Sztuka w Polsce 1945-2005. Warszawa: Wydawn. Piotra Marciszuka ‘Stentor’.
Sarzyński, P. (2005) ‘Tam, gdzie tworzą artyści. Zofia Kulik – Gospodarstwo’, Polityka 12 (2496), 2005.03.26, p. 126.
Sayag, A. (2005) ‘Photographie au-delá des clichés’, Beaux Arts Magazine la saison polonaise, (novembre 2004-janvier 2005).
Truszkowski, J. (2005) ‘Radykalni nowatorzy’, Arteon, (7/63), pp. 26–29.
Czubak, B. (ed.) (2004) Zofia Kulik : autoportrety i ogród = Zofia Kulik : Self-portraits and the Garden. Warszawa: Le Guern.
Czubak, B. (ed.) (2004) Zofia Kulik : archiwum gestów. Kraków: Starmach Gallery.
Fudala, T. (2004) ‘Ogrody Zofii Kulik, czyli Libera w królestwie Flory’, Odra, (11 (515)), pp. 63–65.
Guerquin-Sotkowska, M. (2004) ‘ARCHIWUM GESTÓW Zofii Kulik a XIX-wieczna fotografia nagiego ciała’, Sekcja magazyn artystyczny/Fotografia, (11 january-february).
Jarecka, D. (2004a) ‘Mężczyzna i kwiat’, Gazeta Wyborcza, 5 May, p. 17.
Jarecka, D. (2004b) ‘Większe od Matejki’, Gazeta Wyborcza.
Jarecka, D. and Kulik, Z. (2004) ‘Musiałam mieć ciało’, Wysokie Obcasy, (21(269) May 29), pp. 6–14.
Kowalski, G. and Sitkowska, M. (eds) (2004) Powinność i bunt: Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, 1944-2004. Warszawa: Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie : Zachęta Narodowa Galeria Sztuki.
Kulik, Z. and Czubak, B. (eds) (2004) Od Syberii do Cyberii. Warszawa ; Kraków: Zachęta Narodowa Galeria Sztuki ; Bunkier Sztuki.
‘Kultura popularna’ (2004) Kultura popularna quaterly, (3 (9)) [images].
Małkowska, M. (2004) ‘Kolaż dziejów’, Rzeczpospolita. 36 (6719).
Poprzęcka, M. and Jowlewa, L. (eds) (2004) Warszawa-Moskwa/Moskva-Varshava, 1900-2000. Warszawa: Zachęta Narodowa Galeria Sztuki.
Raczek, M. (2004) ‘Syberia i Cyberia’, Zadra: Pismo feministyczne, (1 (18)), pp. 52–53.
Rottenberg, A. and Kulik, Z. (2004) ‘Zofia Kulik. Święta przez cały rok’, Dobre Wnętrze, (12(84) December), pp. 108–112.
Sitkowska, M. and Kowalski, G. (eds) (2004) Rzeźbiarze fotografują. Warszawa: Muzeum Narodowe w Warszawie.
Sobota, A. (2004) ‘Archiwum Zofii Kulik’, Konceptualność fotografii. Bielsko-Biała: Galeria Bielska BWA, pp. 102–111.
Truszkowski, J. (2004) Artyści radykalni = Radical artists. Bielsko-Biała: Galeria Bielska.
Turowicz, J. and Kulik, Z. (2004) ‘Bunt neoawangardowej artystki. Z Zofią Kulik rozmawia Joanna Turowicz’, Opcje: Kwartalnik Kulturalny, 3 (56), pp. 54-61. [English translation published in ARTMIX (9), march 2005]
Turowski, A. (2004) ‘Fin des temps! l’histoire n’est plus’: l’art polonais du 20e siècle. Toulon: Hôtel des arts.
Wojciechowski, K. (2004) ‘Zofia Kulik: autoportrety i ogród’, Fototapeta.
Zofia Kulik ‘From Siberia to Cyberia’ (2004) “E.U. Positive”, Kunst aus dem Neuen Europa (Zeitung zur Ausstellung) Berlin: Akademie der Künste, pp. 32-33.
Integracja. Sztuka wobec acedii (2003). Warszawa: Program Galeria Sztuki.
Jarecka, D. and Szyłak, A. (2003) ‘Architektura Płci’, Wysokie obcasy, (15 (211)), pp. 36–38.
Jurecki, K. and Makowski, K. (2003) Słowo o fotografii. Łódź: ACGM Lodart.
Ronduda, Ł. (2003) ‘Działania na jednominutówkach innych KwieKulik’, Opcje. Kwartalnik Kulturalny, (6), pp. 80–84.
Sobota, A. (2003) ‘Zofia Kulik, Beyond Soc-ages’’, IMAGO, Fotofo Bratislava, pp. 36–43.
Szylak, A. (ed.) (2003) Architectures of gender: contemporary women’s art in Poland; Sculpture Center Long Island City, New York April 11 – June 8, 2003, Warszawa: National Museum in Warsaw.
Tomczyk-Watrak, Z. and Glinka, W. (2003) Teatr Ekspresji Wojciecha Misiuro: o estetyce i symbolice ciała. Gdańsk: Wydawn. ‘Browat’ Zofia Watrak, pp. 64-65.
Andersen, M. (2002) Mare Balticum. Kopenhagen: Nationalmuseet.
‘Dekada. Laureaci Paszportów Polityki 1993-2003’ (2002) in. Warszawa: Polityka, pp. 32–39.
Dziamski, G. (2002) ‘Niebezpieczne związki z feminizmem’, Opcje, (2 (43)), p. 61.
Kowalczyk, I. (2002a) ‘Zofia Kulik: dekonstrukcja systemów władzy’, Ciało i władza, polska sztuka krytyczna lat 90. Warszawa: Sic!
Kowalczyk, I. (2002b) ‘Zofia Kulik: władza też ma ciało’, Niebezpieczne związki sztuki z ciałem. Poznań: Galeria Miejska Arsenał, pp. 115–123.
Monkiewicz, D. (2002a) ‘Pejzaż semiotyczny’, Exit, (4(52)), pp. 2840–2843.
Monkiewicz, D. (2002b) Semiotic landscape: polnisches Jahr in Österreich ; 2002 ; [… Charim Galerie. Wien, 27.06.-17.08.2002 ; Xawery Dunikowski Museum für Skulptur in der Królikarnia, Abteilung des Nationalmuseums in Warschau, 18.10.-17.11.2002 ; … Ausstellung ‘Semiotic landscape. Polen/Österreich’ …] = Semiotic landscape : Rok Polski w Austrii ; 2002. Warszawa: Adam-Mickiewicz-Institut.
Orišková, M. (2002) Dvojhlasné dejiny umenia. Bratislava: Petrus.
Badovinac, Z. and Weibel, P. (eds) (2001) 2000+ Arteast Collection: the art of Eastern Europe: a selection of works for the international and national collections of Moderna galerija Ljubljana: Orangerie Congress-Innsbruck, 14-21 November 2001. Wien: Folio.
Dzikowska, E. (2001) ‘Zofia Kulik: Metoda, czyli gorset na emocje = Zofia Kulik: Method: a strait – jacket for our emotions’, in Polacy w sztuce świata = Polish artists on the world arts scene. Warszawa.
Lajer-Burcharth, E. (2001) ‘Alte Geschichten: Zofia Kuliks Ironie gesammelter Erinnerungen’, Bad Irony, Berlin: Künstlerhaus Bethanien 7, pp. 27–34.
Przyjemski, L., Michałowska, M. (eds) (2001) Museum of Hysterics, 1968-2012. Poznań: Galeria Miejska ‘Arsenał’.
Truszkowski, J. (2001) ‘Wielki Dekonstruktor’, Opcje: Kwartalnik Kulturalny, (6(41)), p. 23,32.
Wilson, S. (2001) ‘Zofia Kulik: From Warsaw to Cyberia’, Centropa, (1(3)), pp. 233–244.
Wołodśko, A. (2001) ‘Kłopoty z tożsamością’, Przekrój, (6/2903), pp. 34-38.
Wysłouch, S. (2001) Literatura i semiotyka. Wyd. 1. Warszawa: Wydawn. Nauk. PWN.
Zaborowska, M., J. (2001) ‘The Height of (Architectural) Seduction: Reading the „Changes” through Stalin’s Palace in Warsaw, Poland’, Journal of Architectural Education, (Vol. 54, No 4).
Briški, M. (ed.) (2000) 2000+ Arteast Collection: umetnost Vzhodne Evrope v dialogu z Zahodom: od 1960. let do danes: razstava del za nastajajočo zbirko, Moderna galerija Ljubljana, novi muzejski prostori na Metelkovi-v nastajanju, 24. junij-24 september 2000 = The art of Eastern Europe in dialogue with the West: from the 1960s to the present: exhibition of works for an emerging collection, Museum of Modern Art, new museum premises at Metelkova-site under construction, 24 June-24 September 2000 / urednica kataloga, Mika Briški. Ljubljana, Slovenija: Moderna galerija Ljubljana.
Ciesielska, J. and Smalcerz, A. (eds) (2000) Sztuka kobiet. Bielsko-Biała: Galeria Bielska BWA.
Czubak, B. (2000) Negocjatorzy sztuki wobec rzeczywistości = Negotiators of art facing reality. Gdańsk: Centrum Sztuki Współczesnej ‘Łaźnia’.
Hopkins, D. (2000) After modern art: 1945-2000. Oxford ; New York: Oxford University Press (Oxford history of art).
L’AUTRE MOI TIÉ DE L’EUROPE (2000). Paris: Jeu de Paume.
Małkowska, M. (2000a) ‘Pozy Biało-Czerwonej. Polonia – Polonia exhibition Warsaw: Zachęta’, Rzeczpospolita.
Małkowska, M. (2000b) ‘Zaplecze cyrku w budowie’, Rzeczpospolita 18 July.
Michałowska, M. (2000) ‘KwieKulik i rzeczywistość’, Opcje, (1 (30)), pp. 48–52.
Rottenberg, A., Chrzanowska-Pieńkos, J. and Myślińska, A. (eds) (2000) Polonia, Polonia. Warszawa: Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta.
Sitkowska, M., Kulik, Z. and Kwiek, P. (2000) ‘Od sztuki obiektu, do sztuki procesu. KwieKulik – agregat autobiograficzny (I)’.
Truszkowski, J. (2000) Histeria filozofii = Hysteria of philosophy. Poznań: Galeria Miejska Arsenał.
Badovinac, Z. and Briški, M. (eds) (1999) Body and the East: from the 1960s to the present: Moderna galerija Ljubljana, Museum of Modern Art. 1st MIT Press ed. Cambridge, Mass: MIT Press.
‘Działania niepokorne’ (1999) Co Jest Grane/Gazeta Wyborcza, 23 April.
Guzowska, B. (1999) Kolekcja sztuki współczesnej na 1000-lecie Gdańska: 17 września – 31 października 1997 = he collection of contemporary art for the Millenium of Gdańsk : 17 september – 31 october 1997. Gdańsk: Łaźnia : Fundacja Wyspa progress.
Karwowski, L. (1999) ‘Przestrzeń sporu’, Gazeta Malarzy i Poetów, (1(28)), p. 27.
Kluszczyński, R. W. (1999a) ‘A Medium or a Person?–Conceptual Art Dilemmas Shown by a Few Examples’.
Kluszczyński, R. W. (1999b) ‘Bataille ins Gefängnis’, Springerin, (September-November), pp. 50–53.
Kowalczyk, I. (1999) ‘The geometry of power in Zofia Kulik’s art’ in Art and Politics’, in Art and Politics. Warszawa: Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk, pp. 223-229.
Leszkowicz, P. (1999) ‘Płeć we współczesnej sztuce polskiej. Część pierwsza’, Na Przykład. Miesięcznik Kulturalny, (3-4(67-68)), pp. 24–28.
Michalak, K. (1999) ‘Performing Life, Living Art: Abramović/Ulay and KwieKulik’, Afterimage, (11–12), pp. 15–17.
Mikina, E. (1999) ‘Jeden z najwybitniejszych artystek’, Ośka, (3(8)), pp. 39-41.
Millesi, H. and Hegyi, L. (eds) (1999) Aspekte/Positionen: 50 Jahre Kunst aus Mitteleuropa, 1949-1999 = Aspects/positions: 50 years of art in Central Europe. Wien, Austria: Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig Wien.
Pejic, B. and Elliott, D. (eds) (1999) After the wall: art and culture in post-Communist Europe. Stockholm: Moderna Museet (Moderna museet exhibition catalogue, no. 287).
Piotrowski, P. (1999) ‘Sztuka krytyczna’, Pokaz. Pismo krytyki artystycznej, special edition, (III/1999), pp. 41-42.
Piotrowski, P. (ed.) (1999) Zofia Kulik: od Syberii do Cyberii = from Siberia to Cyberia ; [Muzeum Narodowe w Poznaniu, maj – czerwiec 1999.], Poznań: Muzeum Narodowe.
Poznański Informator Kulturalny Sportowy i Turystyczny (1999) ‘KwieKulik – brakujące ogniwo’, February, p. 8.
Truszkowski, J. (1999) Sztuka krytyczna w Polsce, cz. I. Kwiek. Kulik. KwieKulik. 1967-1998. Poznań: Galeria Miejska Arsenał.
Wilson, S. (1999) ‘Discovering the Psyche: Zofia Kulik’, n. paradoxa, (4/1999), pp. 55–64.
Wysłouch, S. (1999) ‘Paradoks reifikacji w literaturze i sztuce’, Człowiek i rzecz. O problemach reifikacji w literaturze, filozofii i sztuce. Poznań: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
‘Wywabianie białych plam’ (1999), Rzeczpospolita, 29 February.
Bubin, S. (1998) ‘Niewygodni artyści’, Dziennik Zachodni, 1998.06.03, p. 10.
Jakubowska, A. (1998) ‘Sztuka feministyczna wobec postmodernistycznych reguł interpretacji’, Interpretacja jako konstrukcja. Poznań: Instytut Historii UAM, pp. 96–97.
Kaniasta, H. (1998) ‘Wystawa fotografii duetu KwieKulik w Galerii Bielskiej’, Art & Business, (7–8), p. 9.
Kowalczyk, I. (1998) ‘O potrzebie nadinterpretacji’, Interpretacja jako konstrukcja. Poznań: Instytut Historii UAM, pp. 83–88.
‘Kulik i Kwiek’ (1998) Dziennik Bielski, 1998.05.19.
Kwiek, P. (1998) ‘Appearance – Działanie, Performance, Instalacja, Obiekt’, in Kontperformance 4. Lublin: Galeria Kont ACK UMCS, pp. 6–8.
Mikina, E. (1998) ‘Facet na dywanie / A Man on a Carpet’, Poliptyk. VI Biennale «Wobec wartości». Katowice: Muzeum Archidiecezjalne, Galeria Sztuki Współczesnej BWA, pp. 50–55.
Niemiec, Z. (1998) ‘Rozsypana książka. Artystyczne przeciąganie liny’, Kronika Beskidzka, (December 3).
Pachmanová, M. (1998) ‘Tělo a fotografie’, Praha: Pražský Dů Fotografie.
Sabau, L. (ed.) (1998) The promise of photography: the DG Bank collection. Munich ; New York: Prestel.
Sipowicz, K. (1998) ‘Człowiek, który nie udawał Greka’, Playboy [polish edition], (10), p. 94.
Smalcerz, A. (1998) ‘Legendarny duet’, Informator Kulturalny województwa Bielskiego, (June).
Swadźba, B. (1998) ‘Niewygodni, KwieKulik Poetyzacja Pragmatyki’, Trybuna Śląska, 5 May.
Szmczyk, A., Przywara, A. and Kulik, Z. (1998) ‘Niech archeolog nie odkłada łopaty’, Materiał, (1), pp. 4–7.
Truszkowski, J. (1998a) ‘Instalacje Zofii Kulik’, Format, (28/29), pp. 24–27.
Truszkowski, J. (1998b) ‘Poetyzacja pragmatyki’, Exit, (3/35), pp. 1748–1749.
Baraniewski, W. (1997) ‘Światłoczułe dłuto rzeźbiarza’, Fotografia’97. Kraków: Fundacja Turleja, Pałac Sztuki.
‘Die documenta X’ (1997) Kunstforum, September – November(138), pp. 450–451.
Kowalczyk, I. (1997) ‘Wątki feministyczne w sztuce polskiej’, Artium Quaestiones, (VIII), p. 135-152.
Kulik, Z. (1997a) Symbolic Weapon IV, XLVII International Biennale of the Visual Arts, Venice, 12 June – 9 November 1997. Warszawa: Polish Pavilion.
Kulik, Z. (1997b) An Iconographic Guide to All the Missiles Are One Missile. 12 June – 9 November. Warszawa: The Zachęta Galery of Contemporary Art.
Kulik, Z. (1997c) ‘Autokomentarz = Selfcommentary’, Magazyn Sztuki, (15–16), p. 214/224.
La Biennale di Venezia. XLVII Esposizione Internazionale d’Arte, (12.6-9.11.1997) (1997).
Lengyelorsźag Művészet 1945-1996 (1997), Műcsarnok Szépmüvészeti Múzeum (1997 January 20 – February 23), Budapest: Kortárs Művészeti Múzeum Ludwig Múzeum.
Rottenberg, A. (ed.) (1997) Art from Poland: 1945-1996. Warszawa: Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta.
Rottenberg, A., Klekot, E. and Wojciechowski, J., S. (1997) ‘Rozmowa o Biennale Sztuki w Wenecji’, Art.& Business, (10(97)), pp. 16–18.
Rypson, P. (1997) ‘Polonia Pawilonia’, Machina, (5 (14)), pp. 38–39.
Sarzyński, P. (1997) ‘Skrzynia pełna błota’, Polityka, (27(2096)), pp. 52–54.
Sarzyński, P. and Kulik, Z. (1997) ‘Natchnienie jest mi obce’, Polityka, (6 (2075)), pp. 48–49.
Sobota, A. (1997) ‘Poza socwieczem’, Odra, (12), pp. 113–116.
Szabłowski, S. (1997) ‘Sztuka w oparach kanałów’, Machina, (11 (20)), p. 26.
Wojciechowski, J., S. (1997) ‘Nowocześni i Ponowocześni’, Wokół Polskiej Rzeźby lat 70-tych i 80-tych XX wieku. Orońsko: Centrum Rzeźby Polskiej.
Bartelik, M. and Kulik, Z. (1996) ‘Lombard-Freid Fine Arts’, Artforum, (March).
Chik-mann, K. (1996) ‘Who’s Who of Polish Contemporary Art on Show’, The Korea Times, August 1996. [exhibition: Horizons. 14 Contemporary Polish Artists].
Heartney, E. (1996) ‘Into the International Arena’, Art in America, (April) [Kwangju Biennale].
Horizons (1996) Horizons. 14 Contemporary Polish Artists, Sonje Museum of Contemporary Art, Kyongju, (10.8-6.10.1996), Kwangju Museum of Contemporary Art (16.10-25.11.1996), Chosun Ilbo Gallery (15.2-2.3.1997). Kyongju: Kwangju Museum of Contemporary Art.
Kwiek, P. (1996) ‘O Galerię Uniwersytecką’, Galeria Kont 1992-1995. Lublin: Galeria Kont ACK UMCS, pp. 5–6.
Lajer-Burcharth, E. (1996) ‘Old Histories: Zofia Kulik’s Ironic Recollections’, New Histories. Boston: The Institute, p. 119-136.
Piotrowski, P. (1996) ‘Poza starą i nową wiarą = Beyond the Old and New Belief’, Magazyn Sztuki, (10 (2/96)), pp. 144–173.
Edmunds, K. (ed.) (1996) Pushing Image Paradigms. Portland: PICA Portland Institute for Contemporary Art.
Sobota, A. (1996) ‘Sztuka Zofii Kulik = Art of Zofia Kulik’, Women about Women = Kobieta o kobiecie. Bielsko-Biała: Galeria Bielska BWA, pp. 32-35.
The Human Motif. Zofia Kulik (1996) The Human Motif. Zone Gallery 1 December 1995 to 28 January 1996. Newcastle upon Tyne: Zone Gallery.
Truszkowski, J. (1996a) ‘Struktura Kulik = The Structure of Kulik’, Magazyn Sztuki, (10 (2/96)), pp. 69-133.
Truszkowski, J. (1996b) ‘Zofia Kulik. Wielokrotnie naświetlane fotografie = Zofia Kulik. Multiple Exposure, Black and White Photographs’, Exit, (3(27)), pp. 1248-1258.
Visser, H. (ed.) (1996) 100 x photo: 100 photographs from the collection of the Stedelijk Museum Amsterdam. Bussum – Amsterdam : THOTH Publ, Stedelijk Museum Amsterdam.
Aletti (1995) ‘Photo Short List’, Village Voice, 14 November.
Beyond the Borders. Kwangju Biennale 1995 / 20 September 1995 – 20 November 1995 (1995). Kwangju Biennale Foundation.
Fotofeis ’95 (1995). Edinburgh: Fotofeis.
Hanusek, J. (ed.) (1995) IX Spotkania Krakowskie 1981. Kraków: BWA.
Hoptman, L. J. and Beke, L. (eds) (1995) Beyond belief: contemporary art from East Central Europe ; [this publication accompanies the Exhibition Beyond Belief – Contemporary Art from East Central Europe ; Museum of Contemporary Art, Chicago, September 2 to November 26, 1995 … Joslyn Art Museum, Omaha, February 1 to April 6,1997]. Chicago: Museum of Contemporary Art, Chicago.
Jansen van Galen, J. and Schreurs, H. (1995) Site for the future: a short history of the Amsterdam Stedelijk Museum, 1895 – 1995. Amsterdam: Stedelijk Museum.
Sitkowska, M. (1995) ‘Praktykowanie niezależności’, Kresy, (2), pp. 187–188.
Sitkowska, M., Kulik, Z. and Kwiek, P. (1995) ‘KwieKulik – Sztuka i teoria ilustrowana przypadkami życiowymi, czyli SZTUKA Z NERWÓW, 1986-1995’.
Vroege, B. (1995) Obsessies / 3-26 November. Enschede: Foto Biennale Enschede.
Another Continent (1994) Another Continent, Tokyo: Metropolitan Museum of Photography.
Flügge, M. et al. (eds) (1994) Der Riss im Raum: Positionen der Kunst seit 1945 in Deutschland, Polen, der Slowakei und Tschechien. Berlin: Guardini Stiftung : Verlag der Kunst.
Galeria Labirynt 1974 – 1994 (1994). Lublin: BWA.
IKONOPRESS (1994) IKONOPRESS. Przeglad sztuki polskiej. Szczecin ’94. Wystawa artystów rekomendowanych przez czasopisma artystyczne w Polsce, Zamek Książąt Pomorskich.
Kulik, Z. (1994) ‘Zofia Kulik’ (trans. Fink, B.), Camera Austria International [Graz] (47/48), pp. 36–44.
Kwiek, P. (1994) ‘***’, Kresy, (3 (19)), pp. 182–185.
Lajer-Burcharth, E. (1994) ‘Warsaw Diary’, Art in America, (February), pp. 85–93.
Marciniak, J. (1994a) ‘Nadzieja i ukojenie = Hope and Consolation’, Art and Business, (5/6), pp. 34-39.
Marciniak, J. (1994b) Paradoks artystów. Poznań: Biblioteka Art and Business.
Marciniak, J. (1994c) ‘Sztuka jest bronią bezbronnych’, Znak, (February), pp. 148–149.
Mikołajczyk, M. (1994) ‘Konstelacja – Łódź ‘93’, Foto, (4), pp. 34–36.
Natur im Stilleben (1994) Natur im Stilleben «natura morta»? Fünf Positionen zum Fotostilleben. Museum Bochum, 10. September – Oktober, Bochum: Museum Bochum.
Piekarczyk, J. (1994) Galois, ((5) 1994.03.25).
Pikosz, I. (1994) ‘Chwytając za każdą broń’, Czas Kultury, (1(49)), pp. 72–73.
Rogozińska, R. (1994) ‘Broń symboliczna’, Gazeta Malarzy i Poetów, (1), pp. 8-9.
Rypson, P. (1994) ‘Polsk Konst’, Tidskriften 90TAL, (12), pp. 119–123.
Stanisławski, R. and Brockhaus, C. (1994) Europa, Europa. Das Jahrhundert der Avantgarde in Mittel- und Osteuropa. Bonn: Kunst- und Ausstellungshalle der B.R.D.
Toshiya, U. (1994) ‘Towards Another Continental Drift’, Deja-vu, (16).
Wysłouch, S. (1994) Literatura a sztuki wizualne. Warszawa: PWN.
‘Zofia Kulik – portfolio’ (1994) Creative Camera (London), (June/July), pp. 38–41.
Zofia Kulik. Broń Symboliczna III = Symbolic Weapon III (1994). Poznań: Galeria U Jezuitów.
Beeren, W. (1993) Aanwinsten, 1985-1993. Amsterdam: Stedelijk Museum.
Bochyński, K. R. (1993) ‘Nowoczesna Rzeźba Polska’, Artelier, (1), p. 45.
Fenz, W. and Frisinghelli, C. (eds) (1993) Krieg. Österreichische Triennale zum Fotografie. Österreichische Triennale zur Fotografie, Graz: Edition Camera Austria.
Gryglewicz, T. (1993) ‘Perspektywy wolności w sztuce’, Wolność w Sztuce. Kraków: Fort Sztuki, p. 47.
Jappe, E. (1993) Performance, Ritual, Prozess: Handbuch der Aktionskunst in Eruopa. München: Prestel.
Krzechowicz, G. (1993) ‘Exhibition of Zofia Kulik’s Collages at the Vienna’s Gallery’, Art & Business, (5/6), p. 10.
Kurzawiński, S. and Kulik, Z. (1993) ‘Rozmowa z Zofią Kulik’, Gazeta Łomiankowska, (XII), pp. 8–9.
Piekarczyk, J. (1993) ‘Paradoks Kwieka, a paradoks aktora’, Galois, (2), pp. 1–12.
Sitkowska, M. (1993) Sigma, Galeria, Repassage, Repassage2, ReRepassage. Warszawa: Zachęta Narodowa Galeria Sztuki.
Ziarkiewicz, R. and Kulik, Z. (1993) ‘Bądź tylko posłusznym psychofizycznym instrumentem…’, Magazyn Sztuki, (1), pp. 12–21.
‘Zofia Kulik’ (1993) ‘Whitewalls. A Journal of Language and Art’, (32), p. nlb.
‘Art Contemporain Polonaise = Polska sztuka współczesna, 17 November – 12 December’ (1992) E.S.P.A.C.E.
Cirincione, J., Potter, T. and Levin, K. (1992) Dark decor. New York, NY: Independent Curators.
Dziamski, G. (1992) ‘Obecność III’, Exit, (3 (11)), pp. 442-443.
Fuhrmann, D. and Muysers, C. (eds) (1992) Profession ohne Tradition: 125 Jahre Verein der Berliner Künstlerinnen: ein Forschungs- und Ausstellungsprojekt der Berlinischen Galerie in Zusammenarbeit mit dem Verein der Berliner Künstlerinnen. Berlin: Kupfergraben.
Zofia Kulik (1992) Łódź: Łódzki Dom Kultury. Galeria FF.
Przyjemski, L. and Wiśniewski, A. (1992) Rozmowy Indywidualne 12.04.72, Bydgoszcz: Museum of Histerics. Bydgoszcz: Museum of Histerics.
Maclay, C. (1992) ‘Pattern with Purpose’, Mercury News (San Jose), [Dark Decor].
Obecność III (1992). Poznań: BWA.
Rypson, P. (1992) Książki i strony. Polska książka awangardowa i artystyczna 1919-1991. Warszawa: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski.
Ślizińska, M. (1992) ‘Persoenliche Erinnerungen = Ricirdi personali’, ‘Frontiera 92’. Forum Junge Kunst in Europa / Arte Giovane in Europa.
Straka, B. and Taidemuseo, R. (eds) (1992) Rauma Biennale Balticum 1992: kollektiivinen muisti, historiallinen tietoisuus, kansallinen kulttuuriperintö = collective memory, historical consciousness, cultural heritage, 10.4.-5.8.1992. Rauma: Länsi-Suomi Oy.
Truszkowski, J. and Ziarkiewicz, R. (1992) Perseweracja mistyczna i róża = Mystical Perseveration and A Rose. Sopot: Państwowa Galeria Sztu.
Burchard, H. (1991) ‘Poland’s Women Artist-Warriors’, The Washington Post, 27 December.
Dannenberger, H. and Matschke, K. (eds) (1991) Doppelte Identität: polnische Kunst zu Beginn der neunziger Jahre: Landesmuseum Wiesbaden, 3. März-5. Mai 1991. Wiesbaden: Das Museum.
Dwurnik, E. (1991) ‘Nie zgadzamy się…’, Obieg, (7-8 (27-28)), p. 44.
Hniedziewicz, M. (1991) ‘Szyk i tandeta, Polski szyk w Zachęcie’, Rzeczpospolita, 13 February, p. 4.
Kluszczyński, R. W. (ed.) (1991) The Middle Of Europe. Festival of avant-garde films and video art from Austria, Czecho Slovakia, Hungary and Poland. Warszawa: Centrum Sztuki Wspołczesnej Zamek Ujazdowski.
Kryszkowski, J. (1991) ‘Partum, farmazon dla S. Morawskiego…oraz małżeńskie rozterki Kwieka z Kulik’, in Partum z wypożyczalni ludzi (historia bycia twórcy). Warszawa: Dom Słowa Polskiego.
Kulik Z. (1991) ‘Idiom of Soc-Ages’’, Atelier Tokyo, p. 39.
Kulik, Z. (1991) ‘Idiomy socwiecza’, Obieg, (VIII).
Kwiatek, J. (1991) ‘Hasior w szyku, Polski szyk w Zachęcie’, Trybuna Ludu, 10 February.
Kwiek, P. (1991a) ‘***’, Obieg, (1 (21)), p. 21.
Kwiek, P. (1991b) ‘Realizacja – Film – Video – Scenariusz – Projekt’, Obieg, (7–8), pp. 37–38.
‘KwieKulik’ (1991) Exit, (5), pp. 149–161.
Mikina, E. and Ciesielska, J. (1991) Bakunin w Dreźnie. Warszawa: Centrum Sztuki Wspołczesnej Zamek Ujazdowski.
Morawińska, A. (ed.) (1991) Artystki polskie. Warszawa: National Museum in Warsaw.
New Spaces of Photography (1991). Wrocław: Foto-Medium-Art.
Pietrasik, Z. (1991) ‘Na drodze do raju, Polski szyk w Zachęcie’, Polityka, 9 February, p. 8.
Voices of freedom (1991) Voices of freedom: Polish women artists and the avant-garde, 1880-1990. Washington, D.C: National Museum of Women in the Arts.
Piotrowski, P. (1991) Dekada: o syndromie lat siedemdziesiątych, kulturze artystycznej, krytyce, sztuce – wybiórczo i subiektywnie. Poznań: Obserwator.
Polski szyk (1991). Warszawa: Zachęta Narodowa Galeria Sztuki.
Rypson, P. (ed.) (1991) Der Raum der Worte: polnische Avantgarde und Künstlerbücher, 1919-1990: Ausstellung des Centrum Sztuki Współczesnej, Warschau und der Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel im Malerbuchkabinett der Bibliotheca Augusta. Wolfenbüttel: Herzog August Bibliothek (Malerbuchkataloge der Herzog August Bibliothek, Nr. 7).
Sorcerers and mystics (1991). Warszawa: Centrum Sztuki Wspołczesnej Zamek Ujazdowski.
Truszkowski, J. (1991a) ‘O Bakuninie w Dreźnie’, Obieg, (4 (24)), pp. 18–19.
Truszkowski, J. (1991b) ‘Odjazd polski’, Obieg, (3 (23)), pp. 26–27.
Truszkowski, J. (1991c) ‘Prosiak wszystkich pogodzi czyli wałęsająca się śpiewka’, Obieg, (11/12 (31/33)), pp. 20–25.
Wanderlieder (1991) Wanderlieder: Stedelijk Museum, Amsterdam. Ausst, Delft: Stedelijk Museum, Amsterdam.
Wojciechowski, J., S. (1991) ‘Stary temat: sztuka i życie. W Pracowni Dokumentów Sztuki’, Magazyn Artystyczny, (3–4), p. 31.
Aletti, V. (1990) ‘Zofia Kulik’, The Village Voice, 12 June.
Bakunin In Dresden, Polnische Kunst Heute (1990). Dusseldorf: Kunstmuseum Dusseldorf.
Bartelik, M. (1990) ‘Nowojorska kronika’, Nowy Dziennik, 9 June.
Biernacka, M. (1990) ‘Witraż z Pałacem Kultury’, Gazeta Wyborcza. 241/408 edn, 10 June.
Fell, J. (1990) ‘Polens provokante Kunst’, Hamburger Morgenpost, 23 November.
Kulik, Z. (1990) ‘Sztuka krytyki’, Obieg, (12 (20)), p. 14.
Levin, K. (1990) ‘Conceptual Carpet’’, The Village Voice, 12 June.
Na rozkładówce (1990) Na rozkładówce “Obiegu” zamieszczamy jedną z prac Zofii Kulik z cyklu „Idiomy Socwiecza”, wystawianego w czerwcu b.r. w galerii Postmasters w Nowym Jorku, Obieg, (8 (16)), unnumbered pages.
Schulze, K. (1990a) ‘Aussen rot, innen Protest. Aktuelle polnische Kunst in K3’, Scene – Hamburg. 11/90 edn.
Schulze, K. (1990b) ‘Aussen rot, innen Protest’, Szene Hamburg. 11/90 edn, p. 108.
Sikorski, T. (1990) Pracownia Dziekanka 1976-1987. Warszawa: Akademia Sztuk Pięknych.
Ziarkiewicz, R. (1990) ‘Razem i osobno. Zofia Kulik i Przemysław Kwiek’, Obieg, (10 (18)), p. 14.
Zofia Kulik. Gotyk między-narodowy = Inter-National Gothic (1990). Warszawa: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski.
Zofia Kulik. Idiomy soc-wiecza = Idioms of the Soc-ages (1990). Łomianki.
Dziamski, G. (1989) ‘Pologne’, Inter Art Actuel, (43), pp. 50–54.
Jurecki, K. (1989) ‘Filmowa awangarda’, Sztuka, (3), pp. 59–60.
Kluszczyński, R. W. (1989) ‘Trzydzieści jeden obrazków z historii awangardy polskiej (film and video)’. Łódź: Łódzki Dom Kultury.
‘Obrazowanie polityki’ (1989) PWA, Solidarność, Region Mazowsze.
Polak, Niemiec, Rosjanin, dawne Zakłady Norblina (23 August – 8 September 1989) (1989). Warszawa: Wydawnictwo Andrzej Bonarski.
Robakowski, J. (1989) ‘PST! czyli Sygnia Nowej Sztuki, or Signs of New Art 1981-1984’. Warszawa: Akademia Ruchu.
Rzeźba Polska (1989). Orońsko: Centrum Rzeźby Polskiej.
Sitkowska, M. (1989) Co słychać: sztuka najnowsza. Warszawa: A. Bonarski.
Truszkowski, J., Libera, Z. and Rydecki, J. (1989) Teksty 1982-1989. Zielona Góra: Po Gallery.
‘Coś z życia’ (1988) Polityka, p. 16.
‘Zająć Pozycje’ (1988) Obieg, p. 2.
Carr, C. (1987) ‘Poles Apart’, The Village Voice, 31 March.
‘Kronika’ (1987) Sztuka, (1), p. 63.
Noyak, L. (1987) ‘The „Działania” of Zofia Kulik and Przemysław Kwiek’, High Performance, (2 (10)), pp. 54–58.
Contemporary Art from Poland (1986). Banff: Walter Phillips Gallery.
Wiśniowska, M. (1986) ‘Wystawa uczniów Jerzego Jarnuszkiewicza i wystawa Grzywacza’, Szkice, (3), pp. 108–109.
‘Z perspektywy lat 80-tych’ (1986) Szkice, (4), p. 87.
Jarnuszkiewiczowa, J. and Wierzchowska, W. (1985) W Kręgu Pracowni Jarnuszkiewicza. W 35-Lecie pracy pedagogicznej Prof. Jerzego Jarnuszkiewicza. Warszawa: Muzeum ASP.
Schraenen, G. (ed.) (1985) Poolse Avant-Garde. Cultureel Centrum Berchem.
Tousley, N. (1985) ‘Polish Art Stresses the Process, not the Product’, Calgary Herald, 19 July.
Dziamski, G. (1984) ‘Performance – tradycje, źródła, obce i rodzime przejawy. Rozpoznanie zjawiska’, in Performance. Warszawa: Młodzieżowa Agencja Wydawnicza, pp. 50–51, 54.
Nurt intelektualny w sztuce polskiej po drugiej wojnie światowej, Performances Polskie (1984). Lublin: BWA.
Bogucki, J. (1983) Sztuka Polski Ludowej. Warszawa: Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe.
Kuck, S. (1983) ‘Stille Spielereien mit den Symbolen. Die polnischen Künstler Sofia Kulik und Przemyslaw Kwiek in der Moltkerei’, Kölner Stadt-Anzeiger. 234th edn.
Kurier Szczeciński (1983) ‘Tfu! – rczość…’, 4 May.
KwieKulik, Działania na głowę (1983) Lublin: BWA.
Hniedziewicz, M. (1981) ‘Niezasłużona kompromitacja sztuki wobec faktu’, Kultura, (5), pp. 11–13.
Kępińska, A. (1981) Nowa sztuka. Sztuka polska w latach 1945-1978. Warszawa: Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe – Aurgia.
‘L., ZPAP’’ (1981) Sztuka, (2), p. 63.
‘L‘autre et la Même Pologne’ (1981).
Mail Art Exhibition: 13.10-21.11.1980 (1981). Barcelona: Metronom: Centre de Documentació d’Art Actual.
New Art from Poland = Neue Kunst aus Polen (1981). Stuttgart: Künstlerhaus.
Ogród poznania (1981). Warszawa: Galeria MDM, SBWA.
‘Sztuka No. 4’ (1981) [issue censored out of official distribution].
Stokłosa, B. (1980) ‘Galerie autorskie. Przegląd koncepcji’, Studia Artystyczne, (2), pp. 47–49.
‘The Nesral Krid – Reindeer Werk’ (1980) Amsterdam: The Prediction.
Zutter, J. (1980) ‘Osteuropäische Avantgarde bietet vielseitiges Bild. Bemerkenswerte polnische Beiträge’, Kunst-Bulletin des Schweizerischen Kunstvereins, (6).
‘Dokumentacja i Autodokumentacja’ (1979) Kalejdoskop: Pismo Warszawskiego Środowiska Studenckiego. SZSP Biuletyn Informacyjny, (4–5).
Gribling, F. (1979) ‘Works and Words’, Museumjournaal, (6), pp. 263–264.
Kuryluk, E. (1979) ‘Podróż do granic Sztuki = Journey to the limits of art’, Projekt, (4), pp. 30–38.
‘KwieKulik, New Red-Art’ (1979) Zweitschrift, (4–5), p. 27.
Skoczylas, A. (1979) ‘Zobaczone, zauważone’, Sztuka, (2(6)), p. 55.
Van Mechelen, M. (1979) ‘Appel-Manifestati Internationale. Oosteuropese kunst Stelt voorop Theorie’, De Volkstrant, (2).
Works and Words (1979) Works and Words: International Art Manifestation Amsterdam. Amsterdam: De Appel.
‘Zofia Kulik & Przemysław Kwiek’ (1979) Kalejdoskop: Pismo Warszawskiego Środowiska Studenckiego, (7–8).
Behaviour Workshop (1978). Arnhem: Theater a/d Rijn.
Korus, Z. (1978) ‘Studenckie Galerie Autorskie’, Integracje. Zeszyty ruchu kulturalnego i artystycznego.
Ogólnopolskie Biennale Sztuki Młodych 1978 (1978). Sopot: BWA.
Skoczylas, A. (1978) ‘Notatnik’, Sztuka, (1), p. 63.
Van Barneveld, A. (ed.) (1978) Rubber. Stampdesigns. Amsterdam: Stempelplaats.
Van Mechelen, M. (1978) ‘I am, Warschau’, Museum Journal, (4), pp. 178–179.
‘WAS, Sztuka i życie praktyczne’ (1978) Sztuka, (5–6), p. 60.
VII Festiwal Sztuk Pięknych (1978). Warszawa: Zachęta Narodowa Galeria Sztuki.
Grubert, H. (1977) ‘Spacerkiem po warszawskich wystawach’, Express Wieczorny. 147, edn, p. 4.
Jan de Rook, G. (1977) Oosteuropese conceptuele fotografie. Eindhoven: Technische Hogeschool.
‘Linia. Jednodniówka Warszawskiego Środowiska Studenckiego’ (1977).
Milczewski-Bruno, R. (1977) ‘Na bazarze’, Fakty, 16 April.
Osęka, A. (1977) ‘Sztuka wyrywania’, Kultura, (7), p. 12.
Projects/Performaces. Czechoslovakia/Poland (1977). Buffalo: Hallwalls Gallery.
Szcześniewska-Ochnio, M. (1977) ‘Samoizolacja…’, Walka Młodych, (47), p. 27.
VI Festiwal Sztuk Pięknych: Hommage Xaweremu Dunikowskiemu. W setną rocznicę urodzin (1976). Warszawa: Zachęta Narodowa Galeria Sztuki.
7 Young Poles. Environments and activities (1975). Malmö: Konsthall.
25 lat pracy pedagogicznej Jerzego Jarnuszkiewicza (1975). Warszawa: Zachęta Narodowa Galeria Sztuki.
Bogucki, J. and Bogucka, M. (1975) Galeria Boguckich. Przegląd dokumentacji 1965-1974. Wrocław: BWA.
Borowski, W. (1975) ‘Pseudoawangarda’, Kultura, 23 March.
De Sousa, E. (1975a) ‘Carta da Polónia’, Coloquio Artes, (24), pp. 72 – 88.
De Sousa, E. (1975b) ‘Eis um resumo do que na Polónia „HÁ”’, Panorama, pp. 46–47.
Kulik, Z. (1975) ‘Wyliczanie rodzajów przynależności uczestników Międzynarodowego Integracyjnego Spotkania Twórczego „Osetnica 73” – z komentarzem’, Nowy Wyraz, (12), pp. 165–167.
Liksajny 1975, Pij wodę tylko ze źródła (1975). Elbląg: Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji.
Baworowska, B. (1974) Nowa Generacja. Wrocław: Muzeum Narodowe.
Kulik, Z. and Kwiek, P. (1974) ‘Dotyczy artykułu O. Truszyńskiego…’, Biuletyn ZPAP, (2–3).
Międzynarodowe integracyjne spotkania twórcze – plenery, Osetnica 72/73/74 (1974). Legnica: Wydział Kultury i Sztuki Urzędu Wojewódzkiego.
Grubert, H. (1973) ‘Kompleksy Robinsonów na Paryskim Biennale Młodych’, Ekspress Wieczorny.
‘KwieKulik. Die Konzeptualisten’ (1973) Radar, (5).
‘Plastyka’ (1973) Życie Literackie, (1132), p. 15.
Plener Osetnica 73. Międzynarodowe Integracyjne Spotkania Twórcze na Wsi (1973). Wrocław: ZO ZPAP i Wydział Kultury.
Srokowski, S. (1973) ‘Osetnica, artyści i pieczony baran’, Wiadomości.
Wiśniewski, A., B., Kulik, Z. and Kwiek, P. (1973) ‘Pisma Wybrane’. Biblioteka Galerii TAK.
‘Notatnik Robotnika Sztuki’ (1972) No. 1 – 5.
Kulik, Z. (1971a) ‘Dnia 26.06.1971 r. (sobota) …’, Notatnik Festiwalowy, Nowa Ruda: Festiwal Studentów Szkół Artystycznych, (2), p. 33.
Kulik, Z. (1971b) ‘Dyplom’, Rocznik Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie 1970.
Kulik, Z. (1971c) ‘Zaświadczam, że Ob. Zofia Kulik…’. Galeria El, Elbląg.
Kwiek, P. (1971a) ‘Człowieku, gdzie jesteście?!’, Notatnik Festiwalowy, Nowa Ruda: Festiwal Studentów Szkół Artystycznych, (3).
Kwiek, P. (1971b) ‘Jestem artystą…’, Biuletyn Akademii Sztuk Pięknych, (3).
Kwiek, P. (1971c) ‘Moje marzenia spisane naprędce przy obiedzie…’. Galeria El, Elbląg.
Kwiek, P. et al. (1971) ‘Ujawnianie miasta’, Notatnik Festiwalowy, Nowa Ruda: Festiwal Studentów Szkół Artystycznych, (2), p. 32.
[The bibliography is constantly updated. Please inform us about the texts that should be included in it]